امور زیربناییراه و ساختمان

آستان قدس رضوی و بنیادها برای احیای بافت‌های فرسوده به دولت کمک کنند/ چهار میلیون واحد مسکونی جدید باید ساخته شود

نماینده مردم جهرم در مجلس گفت: برخی تصور می‌کنند چون دو میلیون واحد مسکونی خالی داریم پس نیازی به ساخت و ساز نیست، ما اکنون چهار میلیون واحد مسکونی کسری داریم که باید تولید کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، در اجلاس سراسری انبوه‌سازان کشور، رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی مجلس برای حمایت از انبوه‌سازان و احیای بافت‌های فرسوده گفت: دولت توان زیادی ندارد که بخواهد به تنهایی بافت‌های فرسوده را احیا کند بنابراین انبوه سازان باید تلاش کنند تا ضمن جلب اعتماد مردم موانع را از پیش روی خود بردارند.

وی گفت: نهادهای بزرگی مانند آستان قدس رضوی و بنیادها می‌توانند در این زمینه کمک کنند ما در حال حاضر سالانه نیازمند یک میلیون واحد مسکونی در کشور هستیم تا بتوانیم پاسخگوی تقاضا باشیم این در حالی است که اکنون ۳۰۰ تا ۳۷۰ هزار واحد مسکونی احداث می‌شود.

رضایی کوچی افزود: اگر دولت سیاست‌ گذاری‌های لازم را انجام ندهد ما سال آینده با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود این در حالی است که برخی تصور می‌کنند چون دو میلیون واحد مسکونی خالی داریم پس نیازی به ساخت و ساز نیست، ما اکنون چهار میلیون واحد مسکونی کسری داریم که باید تولید کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا