خودروصنعت، معدن، تجارت

​آغاز پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از روز گذشته/ ایجاد کانال های مالی جدید برای نقل و انتقال پول

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو از آغاز پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مازیار بیگلو  از آغاز پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان از روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: شرکت خودروسازی سایپا از روز گذشته پرداخت بدهی خود را از محل بانک صنعت و معدن شروع کرده و ایران خودرو نیز تا آخر هفته از طریق بانک تجارت این کار را آغاز خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مبلغ ۴هزار میلیارد تومان که بدهی خودروسازی‌ها به قطعه‌سازان بود تا یک هفته الی ۱۰روز آینده پرداخت می‌شود و این موضوع برای صنعت قطعه نوید بخش روز‌های خوبی است.

همچنین بخوانید

بیگلو با اشاره به افزایش تیراژ خودروسازان طی روزهای گذشته بیان کرد: در حال حاضر ایران خودرو روزانه ۱۵۰۰دستگاه و سایپا ۲هزار خودرو تولید می‌کند و هدف ما این است که با ادامه روند تزریق نقدینگی به قطعه‌سازان، تیراژ به روزی ۲۵۰۰دستگاه برسد تا بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو با بیان این که به آینده این صنعت به چند جهت خوشبین شده‌ایم، توضیح داد: اولا روند اصلاح قیمت خودروسازی‌ها مناسب بود و از این طریق قطعه‌سازان نیز می‌توانند قیمت‌های خود را به روز کنند، دوما پرداخت مطالبات خودروسازی‌ها و یا همان تزریق نقدینگی به قطعه‌سازان گام رو به جلویی بود.

بیگلو ادامه داد: همچنین بعد از گذشت ماه‌ها توانسته‌ایم با کشور‌هایی همچون چین، هند و ترکیه کانال‌های مالی جدیدی ایجاد کنیم که این موضوع نیز در روند بهبود صنعت قطعه کمک بزرگی خواهد کرد.

وی به مابقی تسهیلاتی که قرار بود دولت به خودروسازان بدهد اشاره کرد و گفت: قرار بود دولت ۱۱هزار میلیارد تومان به خودروسازان تسهیلات مالی دهد که ۴هزار میلیارد تومان آن ریالی و ۷هزار میلیارد آن ارزی بود.

بیگلو افزود: در همین راستا قرار شد۱۰۰ درصد تسهیلات ریالی خودروسازان به قطعه‌سازان به عنوان بدهی آن‌ها پرداخت شود؛ اما هنوز سازوکار پرداخت ۷هزار میلیارد تومانی که قرار بود به خودروسازان بدهند تعیین نشده است.

 

منبع
اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا