صنعت، معدن، تجارت

شافعی:خطر سقوط اخلاق در جامعه/شاخصه مدیران ماندگار چیست؟

مراسم بزرگداشت علاءالدین میرمحمدصادقی با حضور معاون اول رئیس جمهور و مقامات ارشد دولتی و مجلس برگزار شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مراسم بزرگداشت علاءالدین میرمحمد صادقی فعال اقتصادی و نماینده امام خمینی (ره) در اتاق بازرگانی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور آغاز شد. 

قرار است محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز به این جمع اضافه شوند.

مظفر علیخانی در مراسم بزرگداشت علا میرمحمدصادقی گفت: فلسفه برگزاری این نشست، تبیین کارآفرینی و جایگاه آن در اقتصاد ایران و نیز معرفی الگو برای جوانان و فعالان اقتصادی است. 

معاون خدمات فنی و بازرگانی اتاق بازرگانی ایران همچنین از رونمایی کتاب زندگینامه حاج علاالدین میرمحمدصادقی خبر داد.

خطر سقوط اخلاق در جامعه

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامحسین شافعی نیز در مراسم گفت: وزن جلسه نشانگر آن است که هنوز کرامت میان مردم جایگاه خاص خود را دارد و تعظیم به این واژه بزرگ ارزش خود را دارد. 

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: ارزشگذاری و احترام به اخلاق و مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی در اتاق پایه گذاری شد و انتها ندارد؛ به خصوص اینکه آنچه حجم و کمال عمر انسان را می سازد جایی است که انسان به سمت کارهای خداگرایانه رفت، طول عمر ما سن و سال ما و عرض عمر قیل و قال ما است. بلکه ارتفاع عمر ما پر و بال ما است و بنابراین هیچ انسانی در طول تاریخ به دلیلی غیر از کرامت و شخصیت، همواره زنده نمانده است.

شافعی گفت: مدیران ماندگار افرادی هستند که تعادل بین احساس و منطق، معیشت و فضیلت به نفع انسانها را برقرار سازد. مدیرانی مثل حاج میرمحمدصادقی باور دارند که هر انسانی می تواند یک پتانسیل در جامعه باشد. ایشان یک مدیر عاشق و عاقل و واقف به مسئولیت اجتماعی خود است. 

وی اظهار داشت: سقوط اخلاقی در جامعه مشهود است و بر این اساس جلسه امروز توجه دادن به این مساله است که باید اخلاق را مورد توجه قرار داد.

خوانساری: میرمحمدصادقی بیش از هزار مدرسه ساخته است

همچنین مسعود خوانساری در این مراسم با اشاره به شکل گیری مجلس وکلای تجار گفت: کوتاهی ما این بود که سابقه کهن بخش خصوصی را که در بازسازی و آوردن صنعت و تجارت نقش داشته اند، اعلام نکردیم و البته ارایه نشان امین الضرب به فعالان اقتصادی از جمله اقدامات برای بزرگداشت کارآفرینان بوده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: امروز علاءالدین میرمحمدصادقی بیش از هزار مدرسه ساخته است و تقاضای مالی از ایشان تا به حال رد نشده است.

وی افزود: طی چهار سال اخیر، در هیچ یک از جلسات هیات رییسه غیبت نداشت و با اشرافی که ۴٠ سال در اتاق ایران و تهران داشته اند، همه مصوبات را با حضور ذهن و حافظه قوی مورد بحث قرار می داد.

خوانساری گفت: فردی عصبانیت میرمحمدصادقی را ندیده است و مهمترین ویژگی وی آن است که اگرچه از صفر شروع کرده ولی هیچگاه زندگی قبل خود را فراموش نکرده و این الگو و اسوه ای برای افرادی است که در صنعت و تجارت کار می کنتد.

وی افزود: میرمحمدصادقی امروز می تواند الگوی جوانان باشد، یعنی او ثروت آفرید و سالم زندگی کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد ظریف نیز در سخنانی ازرمیرمحمد صادقی تجلیل کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا