صنعت، معدن، تجارت

چگونه نرخ درآمدزایی تبلیغات را افزایش دهیم؟

راهکارهای بازاریابی بسیاری توسط مدیران آزموده می شود. این راهکارها بسته به ماهیت، بازده کوتاه مدت و بلند مدت متفاوتی دارند. از میان این تکنیک ها، بازاریابی موبایلی، یکی از بالاترین بازدهی ها را نسبت به سایر روشها در کوتاه مدت دارد و اجرای تبلیغات بنری در اتوبان ها، دیربازده ترین راهکار در میان روشهای بازاریابی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازاریابی موبایلی از شیوه های پرکاربرد امروزی در بازاریابی های دیجیتال است. در دنیای امروز، کاربران معمولا از طریق موبایل با اینترنت در ارتباط هستند. لذا، اگربازاریابی موبایلی استراتژی های خاصی داشته باشد می تواند با موفقیت عمل کند. خلاصه ی این استراتژی ها عبارتند از:

  • شناخت جامعه ی هدف
  • مشخص کردن اهداف
  • به کار گیری شاخص عملکرد KPI
  • تعیین میزان کاربران بازدید کننده.

اکثر افراد از طریق موبایل با اینترنت ارتباط دارند. بنابراین، به کارگیری شیوه های استراتژیک در پیام های کوتاه متنی و تصویری و برنامه های موبایلی می تواند تاثیر مهمی در بازاریابی داشته باشد و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را بالا ببرد. برای به کارگیری این شیوه ها چهار گام اساسی وجود دارد:

همچنین بخوانید

گام اول: جامعه هدف خود را بشناسید

 در بازاریابی موبایلی باید در مورد سن،  جنسیت، میزان تحصیلات، شغل، و نقش فرد در فرایند خرید، اطلاعات کسب کنید. بدانید که آنها چه میزان از تلفن همراه استفاده می کنند و آیا به راحتی می توانند از طریق  آن خرید کنند؟ در چه روزهایی ایمیل را باز می کنند؟ و حتی اینکه چه ساعتی از روز این کار را انجام می دهند؟ برای این کار می توانید از برنامه های تحلیل  خود گوگل  استفاده کنید.

گام دوم: اهداف خود را مشخص کنید

تمام افراد ذی نفع گروه را جمع کنید و با هم اهداف بازاریابی موبایلی را مشخص کنید. برای اینکار میتوانید از این سوالات استفاده کنید: چرا برای بازاریابی موبایل را انتخاب کرده اید؟ تاکنون چه کاری برای بازاریابی موبایلی انجام داده اید و نتایج آن چه بوده  است؟ جامعه ی هدف شما چه کسانی هستند؟ آنها  را تا چه اندازه می شناسید؟ آنها چه تفاوت هایی در استفاده از موبایل دارند؟ چه استراتژی هایی می تواند موفق باشد؟

گام سوم: شاخص عملکردKPI) ) را به کار ببرید

برای آزمون و بهینه سازی بازاریابی موبایلی از شاخص   KPIاستفاده کنید که بیانگر میزان عملکرد موفق بازاریابی است. برای عملکرد بهتر، محتوا باید متناسب با موبایل باشد.برای تعیین شاخص عملکرد بازاریابی موبایلی بهتراست به این سوالات در ذهن خود پاسخ دهید:  آیا می خواهید تعداد مخاطب را از طریق پیام های  ایمیلی بالا ببرید؟ آیا می خواهید ترافیک را در صفحه ی فروش بالا ببرید؟ آیا برای افزایش برند فروش باید ترافیک گردش پیام را به صفحه ی خاصی هدایت کنید؟

گام چهارم: میزان بازدید کاربران را بدانید

برنامه های تحلیلی گوگل به شما کمک می کند تا میزان کابران موبایل را بدانید. دیتای رفتار موبایلی گوگل مشخص می کند که چه اندازه پیام فرستاده شده برای کاربران جذاب بوده است. همچنین، دیتای گردش موبایلی مشخص می کند که کدام یک از صفحات کلیدی اصلی باید بهینه سازی شوند. افزودن ابزار Category  به قسمت داشبورد محتوا، کمیت و کیفیت ترافیک بازدید موبایلی را در صفحات سایت شما نشان خواهد داد.

*مشاور تبلیغاتی

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا