صنعت، معدن، تجارت

کارکرد بازاریابی دیجیتال در تحقیقات بازار و شناسایی رقبا

مشاور مدیریت کسب و کارهای الکترونیکی گفت: بازاریابی دیجیتال صرفاً برای فروش نیست بخش عمده ای از استفاده از مارکتینگ در حوزه تحقیقات بازار و شناسایی رقباست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  برنامه “خانه تا کارخانه” رادیو اقتصاد پیرامون موضوع تأثیر بازاریابی دیجیتال بر رشد صنایع کوچک و با حضور دکتر سید علیرضا مجاهدی نسب مشاور مدیریت کسب و کارهای الکترونیکی و مهندس مهدی عدالت کارشناس بازاریابی دیجیتالی روانه آنتن شد.

مشاور مدیریت کسب و کارهای الکترونیکی در گفتگو با رادیو اقتصاد بازاریابی را ترجمه ای از مارکتینگ معرفی کرد و گفت: هر صاحب کسب و کاری حتماً باید با اصول مارکتینگ آشنا باشد.

همچنین بخوانید

مجاهدی نسب افزود: با توجه به اینکه بازاریابی دیجیتال مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته به سادگی می توان با طیف وسیعی از مشتریان در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد و کالاهای خود را فروخت. البته بازاریابی دیجیتال صرفاً برای فروش نیست بخش عمده ای از استفاده از مارکتینگ در حوزه تحقیقات بازار و شناسایی رقباست.

وی یادآور شد: با هر نوآوری از سوی رقبا در بازار ما عقب خواهیم افتاد. یکی از شاخه های بازاریابی، رصد نوآوری ها در نمایشگاه های خارجی و تکنولوژی های آنها و یا مطالعه این نوآوری ها در مجلات و فیلم هاست.

در ادامه این برنامه، عدالت اظهارکرد: متاسفانه واژه بازاریابی در ذهن اکثریت مدیران فروش و تولیدکنندگان بیشتر به حوزه افزایش فروش محدود می شود درحالیکه بازاریابی به مرحله قبل از تولید برمی گردد. امروز بازاریابی دیجیتال به آسانی می تواند تحقیقات بازار ما را تکمیل کند.

کارشناس بازاریابی دیجیتالی افزود: افرادی که قصد ورود به حوزه تولید بویژه صنایع کوچک دارند حتما باید از مشاوره کارشناسان این حوزه استفاده کنند.

عدالت در گفتگو با رادیو اقتصاد عنوان کرد: نظام عرضه و تقاضا همواره در نوسان است و هرچه قدر از انقلاب صنعتی به سمت تکنولوژی حرکت می کنیم مسلماً میزان عرضه بر تقاضا بیشتر می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا