امور زیربناییراه و ساختمان

خوشحالی رهبری از اجرای پروژه درمان ۱۰ هزار زوج نابارور/ آماده واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت‌های ستاد به بخش خصوصی هستیم

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه شاهد خوشحالی رهبری از اجرای پروژه درمان زوج‌های ناباور بودم گفت: اشتغالزایی را در سال آینده به ۷۰هزار شغل می‌رسانیم و آمادگی داریم یک تا ۱۰۰ درصد سهام شرکت‌های ستاد را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، محمد مخبر در مراسم شکرانه بهره‌برداری از ۴۱ هزار اشتغال مستقیم با بیان اینکه انقلاب با تکیه به مردم انجام شد گفت: پس از وقوع حادثه سیستان و بلوچستان مطمئن بودم با ضربه سنگینی به دشمنان پاسخ خواهیم داد. در دوره قبل از انقلاب هم غربی‌ها از هر امکانی استفاده کردند تا جلوی انقلاب را بگیرند اما دیدیم که موفق نشدند.

وی افزود: امام خمینی(ره) هیچ تشکیلاتی در دست نداشت اما با کمک خداوند توانستیم انقلاب را به پیروزی برسانیم پس از انقلاب هم عده‌ای به دنبال تجزیه کشور بودند و هزینه‌های بسیار زیادی انجام شد آن دوران را هم به خوبی پشت سر گذاشتیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: در جنگ تحمیلی هم مردم و جوانان با دست خالی از کشور دفاع کردند ارتش از هم پاشیده بود و سپاه سامان نگرفته بود اما باز هم توانسیتم این دوره را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌ها در تمام این دوران‌ها گفت: از دوره کارتر تا ریگان، بوش تا اوباما و تا امروز همواره درگیر تحریم‌ها بودیم و معتقدم امروز در یک جنگ اقتصادی بسیار وسیع قرار داریم.

مخبر با بیان اینکه نظام سلطه از مردم آسیب می‌بیند و نه اشخاص اظهار داشت: در زمان بختیار تیمی از ساواک به اسرائیل رفتند تا دوره آموزشی ببینند تیمی از اسرائیل به ایران آمدند و با شکل و شمایل ایرانی‌ها در خیابان‌ها ظاهر شدند و شاهد آن بودند که نظامیان شاه مردم را به رگبار می‌بندند اما مردم به سمت تفنگ‌های رژیم می‌رفتند و از کشور دفاع می‌کردند در آن اسرائیلی‌ها اذعان می‌کردند که این نظام شاه دیگر قابل دفاع نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه بعد از انقلاب پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشتیم و مردم کشور را حفظ کردند گفت: باید قبول کنیم که در جنگ اقتصادی بسیار وسیعی قرار داریم و بسیار متفاوت از دوران جنگ هشت سال تحمیلی است در جنگ تحمیلی بخشی از مرزها و مردم درگیر آن بودند امروز تمام آحاد کشور متاثر از این جنگ اقتصادی هستند و برای عبور از این دوران هم راهی جز تکیه به مردم نداریم.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت مردم ایران به سایر کشورها صادر شده است، گفت: در فرانسه هم امروز شاهد هیمن رفتار از مردم هستیم و روح بیانیه رهبری هم همین است که بسیج مردمی با اولویت جوانان در برابر این شرایط از کشور دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۴۰ هزار پروژه زیربنایی با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی در سال‌های آینده به افتتاح می‌رسانیم گفت: در تمام این پروژه‌ها سهم ستاد فرمان اجرایی فرمان حضرت امام ۱۲ درصد بود و ما با مردم برای مردم کار می‌کنیم و از خلاقیت آنها برای اجرای پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

مخبر ادامه داد: تاکنون ۱۵۰۰ مدرسه ، ۱۲۰۰ مرکز فرهنگی، ۳۰هزار واحد مسکونی، ۱۱ بیمارستان، ۱۵۹ مرکز جامع بهداشت را احداث کرده‌ایم و تاکنون یک میلیون بیمه نامه برای مردم صادر کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پروژه‌های ستاد فرمان اجرایی امام که باعث خوشحالی و بشاشیت رهبری شده بود کمک به ۱۰ هزار زوج ناباور در مناطق محروم بوده است، گفت: در این پروژه بیش از ۵۰۰ زوج درمان شدند و جواب گرفتند و ۲۲۴ کودک متولد شده است.

وی افزود: اولین کودکی که در نتیجه این پروژه متولد شد، در سوسنگرد بود، رهبری از مطبوعات و جراید از این موضوع مطلع شده بودند در اولین جلسه نماز که با حضور رهبری تشکیل شد شرکت کردم شاهد خوشحالی رهبری از اجرای این پروژه بودم.

وی ادامه داد: در ابتدای سال تحصیلی نسبت به توزیع ۳۰۰ هزار بسته لوازم التحریر به مناطق محروم اقدام کردیم و ظرف هفت ماه گذشته توانستیم ۴۱ هزار شغل مستقیمی ایجاد کنیم.

مخبر گفت:‌ زمانی فکر می‌کردیم مشکل کشور ۴ میلیون بیکاری است این میزان بیکاری در حالی در جامعه وجود دارد که از نعمت‌های خدادادی و ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستیم ۱۲ هزار کیلومتر مربع آب‌های بین المللی داریم اما با این وجود سهم ایران از صید و صیادی ۲ دهم درصد است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی در سه استان شمالی به طور میانگین ۱۲۰۰ میلیمتر است و سه استان گیلان و مازندران و گلستان از نظر مساحت به اندازه کشور هلند با میانگین بارندگی ۷۰۰ میلی‌متر هستند حال اینکه درآمد کشور هلند از محصولات کشاورزی ۸۵ میلیارد دلار و درآمد ایران از این محل ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار داشت: در حالی که برخی از کشورها ۳۵ درصد درآمدشان از فعالیت بنادر و دریا است در ایران کاملا این موضوع تعطیل است.

وی تاکید کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام هیچ پروژه‌ای آغاز نمی‌شود که فقط جنبه اقتصادی داشته باشد وارد پروژه‌هایی می‌شویم که اضطرار کشور است و نه ضرورت و همه این اقدامات را با مشارکت مردم انجام دادیم.

مخبر انجام داد: سهام ۸۲ درصد شرکمت‌های ستاد را به مردم واگذار کرده‌ایم و همین الان هم اعلام می‌کنم که هر شرکت بخش خصوصی بخواهد وارد شرکت‌های بنیاد مستضعفان شود از یک تا ۱۰۰ درصد شرکت‌ها را واگذار می‌کنیم.

مخبر تاکید کرد: در سال آینده این ۴۱ هزار شغل مستقیم را به ۷۰ هزار شغل می‌رسانیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا