بورسبورس اوراق

انتشار ۱۰۰۰میلیارد ریال اوراق منفعت

در ماه جاری از سوی تأمین سرمایه نوین انجام شد؛

با مشاوره تأمین سرمایه نوین ، هواپیمایی ماهان در بهمن جاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال اوراق منفعت مبتنی بر فروش قراردادهای چارتر صندلی پروازهای مشهد و کیش منتشر کرد.

با مشاوره تأمین سرمایه نوین ، هواپیمایی ماهان در بهمن جاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال اوراق منفعت مبتنی بر فروش قراردادهای چارتر صندلی پروازهای مشهد و کیش منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیر تامین مالی شرکت تأمین سرمایه نوین با بیان این مطلب در دومین همایش تامین مالی بازار سرمایه، تجربیات تأمین مالی بزرگترین شرکت هواپیمایی خصوصی کشور را با معاون مالی و اقتصادی هواپیمایی ماهان به صورت مشترک ارایه و برای حضار تشریح کرد.

همچنین بخوانید

محدثه رزاقی با ذکر این نکته که هواپیمایی ماهان با مشاوره تأمین سرمایه نوین موفق به انتشار ۱۰۰۰ میلیارد ریال اوراق منفعت مبتنی بر فروش قراردادهای چارتر صندلی  پروازهای مشهد و کیش خود برای مدت ۴ سال شد ، روال استفاده از این ابزار تأمین مالی در بخشهای مختلف را باتوجه مزیت های چشمگیر از جمله امکان پیش فروش منافع و خدمات آتی  بنگاه، توضیح داد.

وی ضمن تشریح روش های مختلف تأمین مالی از تجربه مشترک انتشار اولین اوراق اجاره بازار سرمایه در سال ۱۳۸۹ به حجم ۲۹۱ میلیارد ریال سخن گفت که این اوراق برای تأمین مالی خرید یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰ منتشر شده بود.

رزاقی همچنین  روال استفاده از این ابزار تأمین مالی در بخش های مختلف را باتوجه مزیت های چشمگیری از جمله امکان پیش فروش منافع و خدمات آتی بنگاه، برای حضار تشریح کرد.

 در ادامه، معاون مالی و اقتصادی هواپیمایی ماهان با بیان اینکه با توجه به مشکل نقدینگی در بازار پول، بازار سرمایه شرایط بهتری را برای تأمین مالی بلند مدت بنگاه های اقتصادی فراهم کرده است، شرکت هواپیمای ماهان را به عنوان اولین مجموعه بخش خصوصی دانست که از هر دو اوراق صکوک اجاره و منفعت برای اولین بار در بازار سرمایه استفاده کرده است.

رضا نمک شناس افزود: تاکنون شرکت هواپیمایی ماهان در چهار مرحله اقدام به انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه به مبلغ ۴۳۰۵ میلیارد ریال کرده که از این مبلغ ۳۳۰۵ میلیارد ریال آن از طریق اوراق صکوک اجاره و ۱۰۰۰ میلیارد ریال آن از طریق اوراق منفعت تأمین شده است. شایان ذکر است که در تأمین مالی هواپیمایی ماهان طی این ۸ سال تأمین سرمایه های نوین، ملت و تمدن مشارکت داشته اند.

بیست و هشتم بهمن ماه جاری دومین همایش تامین مالی در حالی برگزار شد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور یکی از نیاز های اصلی بخش های مختلف، بحث تأمین مالی از بازار سرمایه کشور است؛ بازاری که در عین شفافیت می تواند پناهگاه امنی برای سرمایه های خرد و کلان اشخاص مختلف باشد.  در این همایش مسوولان ، مدیران ، کارشناسان و حتی مشتریانی که از بازار سرمایه برای تأمین مالی خود استفاده کردند، به بیان تجربیات، نظرات و راهکارهای خود پرداختند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا