بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

چرا پذیرندگان آمریکای شمالی سرویس علی‌پی را به‌صورت درون فروشگاهی و آنلاین، ارائه می‌دهند؟

 

برای ارائه سرویس به مسافران چینی که قصد خرید درون فروشگاهی و آنلاین دارند، خرده‌فروشانی در آن سر دنیا و هزاران مایل دورتر از آسیا، سرویس علی‌پی را هم در فروشگاه‌های فیزیکی خود و در وب، پذیرش می‌کنند. این سرویس پرداخت دیجیتال وابسته به شرکت علی‌بابا است و در سال ۲۰۱۸ بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال داشت و بخش بسیار زیادی از مصرف‌کنندگان چینی، زمانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، بیش از همه از سرویس علی‌پی استفاده می‌کنند. براساس آماروارقام منتشرشده، ۶۹ درصد از گردشگران چینی از این سرویس پرداخت موبایلی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پذیرندگان فروشگاه‌های فیزیکی و کسب‌وکارهای الکترونیکی در آمریکای شمالی هم علی‌پی را به‌عنوان یک گزینه پرداختی برای مصرف‌کنندگانشان در نظر گرفته‌اند. برای مثال فروشگاه والگرینز (Walgreens) امکان پرداخت با سرویس علی‌پی را در هزاران داروخانه خود در سراسر اسالات متحده فراهم کرده است.

همچنین بخوانید

طبق گزارشی از این شرکت، والگرینز به سه هزار فروشگاه در شهرهایی چون سانفرانسیسکو و نیویورک‌سیتی سرویس‌های پرداخت دیجیتال ارائه می‌دهند و گویا این شهرها جزو شهرهایی است که بیشتر کاربران علی‌پی به آنجا سفر می‌کنند.

ریچارد آشورث رئیس بخش عملیات والگرینز در بیانیه‌ای گفت که این شرکت به دنبال ارائه روش‌های آسان‌تر خرید برای مصرف‌کنندگان است و در ادامه توضیح داد: «همکاری میان ما و علی‌پی اهمیت ویژه‌ای برای مشتریان چینی ما دارد. به این ترتیب مصرف‌کنندگان چینی ما هنگام خرید با علی‌پی در ایالات متحده از همان تجربه‌ای برخوردار می‌شوند که در چین داشتند.»

 

چرا پذیرندگان از سرویس علی‌پی استقبال می‌کنند

علاوه بر والگرینز، در دیگر بخش‌های خرده‌فروشی نیز پذیرندگان سرویس علی‌پی را به مشتریانشان ارائه می‌دهند. برای مثال فروشگاه گس (GUESS) هم سال گذشته با همکاری علی‌پی، امکان استفاده از این سرویس پرداختی را در برخی شعب خود راه‌اندازی کرد. به گفته سهیل بدران رئیس بخش آمریکای علی‌پی امکان استفاده از اپلیکیشن علی‌پی توسط مسافران چینی در این فروشگاه بدون شک بهترین تجربه خرید خود را آنهم بدون هیچ محدودیت زبانی یا موانع پرداختی، خواهند داشت.

جدای از خرده‌فروشان، مال‌ها هم تلاش‌هایی در راستای اضافه کردن علی‌‌پی به سرویس‌های پرداختی خود انجام داده‌اند. در حال حاضر مال آمریکا (Mall of America) با همکاری شرکت سیتکون (Citcon) امکان انجام پرداخت‌های موبایلی برون مرزی را در فروشگاه فراهم کرده است.

بدین طریق پذیرندگان می‌توانند به مشتریان چینی که از سرویس‌هایی مانند علی‌پی و وی‌چت‌پی استفاده می‌کنند؛ سرویس‌دهی کنند. چاک هانگ بنیان‌گذار و مدیرعامل سیتکون می‌گوید که پذیرش گزینه‌های پرداخت موبایلی محبوب میان مصرف‌کنندگان برای تمامی پذیرندگان ضروری است تا بتوانند تجربه مشتری استثنایی به افراد ارائه دهند که با تغییر رفتار مصرف‌کنندگان چینی امروز مطابقت دارد.

سرویس سفارش غذای کلیک‌دیشز (ClickDishes) هم از دیگر کسب‌وکارهای آمریکایی به حساب می‌آید که با همکاری علی‌پی برنامه‌ای برای سفارش مواد غذایی موبایلی در کانادا راه‌اندازی کردند.

 

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا