خودروصنعت، معدن، تجارت

بی وای دی E6؛ گذر از آلودگی هوا با خودروهای برقی

اروپایی‌ها تفسیر جالبی از خودروی بی وای دی E۶ دارند و معتقدند که این ماشین می‌تواند ماشین آیندگان باشد. این تفسیر می‌تواند ریشه در استفاده از برق برای این خودرو به عنوان سوخت باشد که یک مزیت بزرگ برای آن محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شاید این جمله که شرکت خودروسازی بی وای دی یا همان کارمانیا به یک برند معتبر در تولید خودروهای برقی تبدیل شده، کمی برای شما شگفت انگیز باشد. اما مطمئن باشید که در آینده بیشتر از خودروهای این برند خواهید شنید.

قیمت خودرو بی وای دی E6 یکی از مواردی است که در چند سال اخیر ابهام برانگیز شده است. البته انتظار می‌رود که این خودرو به زودی بخش مهمی از بازار خودروهای برقی و هیبریدی را به خود اختصاص دهد و باعث افزایش خرید و فروش بی وای دی در این کشورها شود.

 مشخصات فنی بی وای دی E6

قبل از اینکه بخواهیم در مورد مشخصات فنی بی وای دی E6 صحبت کنیم اجازه دهید که کمی منصفانه در مورد آن قضاوت کنیم و آن را با ماشین‌های دیگر این برند مانند بی وای دی s6 یا بی وای دی s7 مقایسه نکنیم. این خودرو باوجود داشتن یک موتوربرقی، می‌تواند حداکثر قدرت ۱۲۱ اسب بخار به شما هدیه دهد و امکان ایجاد حداکثر گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر را دارد.

 شاید قبلاً هیچ انتظاری نداشتید که یک خودروی الکتریکی بتواند با سرعت زیادی حرکت کند، این خودروی برقی چینی قابلیت رسیدن به سرعت ۱۴۰ کیلومتر را دارد که واقعاً یک عدد شگفت انگیز محسوب می‌شود. خودرو بی وای دی E6 به عنوان یک ماشین ۵ نفره شناخته می‌شود و شاید یک انتخاب ایده آل برای ایرانی‌ها و خانواده‌های ایرانی باشد.

زمانیکه برای خرید بی وای دی E6 اقدام می‌کنید به خاطر داشته باشید که این ماشین از یک باتری با حجم ۶۱٫۴ کیلو وات ساعت بهره می‌برد و باتری استفاده شده در آن از نوع Life Po4 است. نکته‌ای که شاید برای شما کمی نگران کننده باشد این است که شارژ کردن باتری این خودرو تقریباً ۹ ساعت زمان می‌برد و به کمک آن می‌توانید ۴۰۰ کیلومتر را طی کنید. طبیعتاً نباید نگرانی در مورد طی کردن مسافت تهران تا همدان و یا مسافت‌های مشابه را داشته باشید.

مشخصات ظاهری بی وای دی E6

هنوز برای قیمت بی وای دی E6 صبر کنید تا اطلاعاتی در مورد شکل ظاهری این خودرو به شما بدهیم. خودروهای برقی معمولاً ظاهری بسیار ساده و آیرودینامیک دارند که این طراحی در حفظ شارژ برای مدت زمان بیشتر به آنها کمک کند.

وو

 واقعاً اعتراف کرد که طراحی صورت گرفته برای ظاهر این خودرو منحصر به فرد است. البته این منحصر به فرد بودن از لحاظ زیبایی نیست و تنها بحث فنی در طراحی است. خودرو بی وای دی E6 به عنوان یک خودروی پنج نفره با اندازه کوچک طراحی شده است و فضای آن برای قرار گرفتن پنج نفر مناسب است. داشتن سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، عایق پوششی بدن در برابر صوت، استفاده از صندلی‌های چرمی و فرمانهای چرمی و همچنین شیشه‌های مقاوم در برابر اشعه یووی از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو است.

اگرچه نشستن در این خودرو و تسلط به آن همانند مدل‌های پیشرفته طرح برند بی وای دی نیست، اما برخورداری از دو ایربگ و همچنین ترمز کمکی هیدرولیکی کمک می‌کند که سطح ایمنی خودرو به شکل چشمگیری افزایش یابد.

 قیمت بی وای دی E6

وقتی که سایت‌های مرتبط با خرید و فروش خودرو را چک می‌کنید و می‌خواهید اطلاعاتی در مورد قیمت بی وای دی E6 پیدا کنید مطمئناً نمی‌توانید چیز خاصی به دست بیاورید؛ زیرا این محصول هنوز وارد بازار ایران نشده است. البته در جریان فروش این خودرو در کشور چین، قیمت آن بالغ بر ۳۶۹ هزار یوان محاسبه شده است. اگرچه این مبلغ تقریباً زیاد است، اما شما این اطمینان را داشته باشید که کیفیت این خودرو با قیمت آن هم خوانی دارد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا