صنعت، معدن، تجارت

اشتغال ۲ هزار نفر با بهره‌برداری از ۲۲ طرح عمرانی بندر شهیدرجایی

معاون مهندسی و زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بهره برداری از ۲۲ پروژه با ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان در بندر شهید رجایی، از اشتغالزایی۲ هزار نفریِ این طرح ها خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الله‌یار از افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی با اجرای ۲۲ طرح عمرانی در این بندر خبر داد و گفت: به کارگیری ۱۲ دستگاه جرثقیل گنتری کرین (جرثقیل های غول پیکر انتقال کانتینر از کشتی به ساحل) به ارزش ۱۰۴ میلیون یورو، بزرگ ترین پروژه در این طرح ها بوده که بر اساس مناقصه بین المللی و با همکاری مجموعه های داخلی ساخته شد.

وی افزود: با استفاده از این تجهیزات استراتژیک و استقرار آنه در ترمینال های ۲ و ۳ بندر شهید رجایی، عملا ظرفیت بزرگ ترین بندر کانتینری کشور از ۳.۵ میلیون TEU به ۷.۵ میلیون TEU افزایش یافت.

الله‌یار با بیان اینکه در طرح های توسعه ای بندری در فاز اول عمرانی ابتدا اسکله و پسکرانه بندر مهیا می شود و سپس در فازهای بعدی تجهیزات برای انتقال کالا و کانتینر از کشتی در کنار اسکله مستقر می شود خاطرنشان کرد: در این طرح های توسعه ای بخش خصوصی نیز مشارکت فعال داشته است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ویژگی های جرثقیل های گنتری کرین توضیح داد: گنتری کرین ها تجهیزات خاصی هستند که با تکنولوژی پیشرفته ای ساخته می شوند و متناسب با ظرفیت کشتی ها و ظرفیت بنادر در ابعاد مختلف و با وزن از ۱۳۰۰ تن تا ۲ هزار تن برای جابه جایی کانتینری از کشتی به ساحل (پسکرانه بندر) ساخته و به کار گرفته می شوند.

وی افزود: به جز تجهیزات جابه جایی تعدادی از این طرح ها در مناطق دیگر از سواحل استان هرمزگان و برای ایجاد زیرساخت های لازم در بخش های گردشگری، افزایش ایمنی دریانوردی، تجهیزات مرتبط با افزایش ایمنی دریایی، تاسیسات برقی و مکانیکی مورد نیاز، ایمنی کانال ورودی و لایروبی نیز به بهره برداری رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا