بورسبورس اوراق

«قاروم» درصدد افزایش سرمایه/ پیشنهاد هیات مدیره اینبار از محل سود انباشته

سایت کدال امروز پذیرای خبر درخواست افزایش سرمایه برای سیمان ارومیه (قاروم) بود. این شرکت امروز خبر از پیشنهاد افزایش سرمایه هزار و ۸۱ درصدی این شرکت داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سایت کدال امروز پذیرای خبر درخواست افزایش سرمایه برای سیمان ارومیه (قاروم) بود. این شرکت امروز خبر از پیشنهاد افزایش سرمایه هزار و ۸۱ درصدی این شرکت داد. بر این اساس شرکت اعلام کرده که در نظر دارد با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه خود را از یک میلیارد و ۶۲۴ میلیون تومان به ۱۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان افزایش دهد.

همچنین بخوانید

این شرکت اعلام کرده است که در صورت اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش ارسالی از سوی شرکت و موافقت سازمان بورس و ارواق بهادار قصد افزایش سرمایه از محل از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها را دارد. شرکت اعلام کرده است که این افزایش سرمایه که در صورت تایید سازمان قابل اجرا خواهد بود، به دلیل لزوم اصلاح وضعیت ساختارمالی شرکت باضوابط ومقررات سازمان بورس اوراق بهادار وهمچنین ارتقاء نمادمعاملاتی شرکت و گسترش سطح فعالیت شرکت ازطریق منابع داخلی انجام می‌‌شود.

پیشنهاد یاد شده پس از آن در سایت کدال منتشر می‌شود که شرکت پیش تر نیز درخواست افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اندوخته توسعه را داده بود. این افزایش سرمایه که هدف از آن رساندن سرمایه شرکت از میزان فعلی به ۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود به دلیل عدم موافقت سازمان بورس اجرایی نشد. دلیل این رویداد عدم معافیت شرکت از تبصره یک ماده ۱۴۹ قانون بودجه سال ۹۷ بود که اجازه افرایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را به شرکت نمی‌داد. همین امر باعث شد تا شرکت یاد شده این بار شانس خود را از طریق استفاده از سود انباشته امتحان کند.

همین امر باعث شد تا شرکت به منظور استفاده از موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیات مستقیم اقدام به در خواست افزایش سرمایه ۱۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومانی کند. گفتنی است، «قاروم» در نظر دارد تا هشت میلیارد و ۵۳۶ میلیارد تومان از افزایش سرمایه یاد شده را از محل سود انباشته و هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیارد وتمان ما بقی را از محل حساب اندوخته توسعه، تامین کند.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا