ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران دستگاه‌های کارت‌خوان لو رفت!

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده دستگاه‌های کارت‌خوان موسوم به POS اعلام کرده است که گروهی از هکرها موفق شده‌اند به اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری مشتریان دست پیدا کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، با توجه به افزایش قابل ملاحظه حملات سایبری، بدافزاری و همچنین نفوذ هکرها به اطلاعات شخصی و مالی کاربران، همچنان بر اهمیت امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران و مشتریان افزوده می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در وب سایت زد دی نت، آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید و رکورد حملات سایبری در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز شکسته شد. حالا به تازگی شرکت NCBP به عنوان توسعه دهنده دستگاه‌های کارت خوان سیار اعلام کرده است که هفته گذشته گروهی از هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی و مالی کارت‌های اعتباری مشتریانی که با استفاده از این دستگاه‌ها اقدام به خرید کرده بودند، دسترسی و نفوذ پیدا کرده و حجم زیادی از این اطلاعات را به سرقت برده‌اند.

همچنین بخوانید

بدافزارها، باج افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است.

همان‌طور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

پیش‌تر نیز تحقیقات دیگری صورت گرفت که نشان می‌داد هکرها به‌وسیله آن می‌توانند اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران و مشتریانی را که از دستگاه‌های پوز (POS) پرداخت وجه پول در محل استفاده می‌کنند، به سرقت برده، هک کرده و آنها را در معرض سوءاستفاده قرار دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا