انرژی

برومندی: تأمین آب شرب از اولویت‌های نظام است/مردم نگران نباشند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی موضوع آب در حوزه زاینده رود در جلسه امروز کارگروه این کمیسیون خبر داد و گفت که تأمین آب شرب جزو اولویت‌های نظام است و در این باره تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

محمد مهدی برومندی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ظهر امروز جلسه کارگروه آب در حوزه زاینده رود و کارون در کمیسیون امنیت ملی با حضور معاونان وزارت خانه‌های نیرو، کشاورزی، اطلاعات کشور و دو سازمان حفاظت محیط زیست و پدافند غیر عامل و نمایندگانی از استان‌های خوزستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد برگزار شد.

وی یاد آور شد: با توجه به مسائل و مشکلات در بحث آب و خشکسالی‌ها در حوزه زاینده رود و کارون مابین استان‌های خوزستان، اصفهان، چهار و محال و بختیاری و یزد کمیسیون امنیت ملی جلساتی را با حضور وزرای نیروی و کشاورزی معاون رئیس جمهور و رؤسای دو سازمان محیط زیست و پدافند غیر عامل و معاون وزارت اطلاعات برگزار کرد که نتیجه این جلسه تشکیل کارگروه ملی از دولت و مجلس برای حل کارشناسی مشکل آب بود. در همین راستا هم بازدیدهای میدانی برگزار شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: در همین راستا این روز این کارگروه جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن نمایندگان چهار استان چهار محال و بختیاری، یزد اصفهان و خوزستان نظرات خود و مسائل و مشکلات و در دغدغه‌های مردم این چهار استان را بیان کرده و دستگاه‌های دولتی هم نظراتشان را مطرح کردند که این جلسات ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: در این جلسه قرار شد وزارت نیرو منابع و مصارف و حق‌آبه ها و مشکلات و پروژه‌های دولت را مشخص کند تا در جلسات آینده مورد بحث قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که سازمان محیط زیست باید اقداماتش را با پیوست محیط زیستی و با رعایت موضوع آب انجام دهد چون تأمین آب شرب دغدغه اصلی نظام است که آن را به عنوان یک اولویت دنبال کرده و برای آن تدابیر لازم را اندیشیده است.

برومندی تاکید کرد: مردم نباید نگران تأمین آب باشند و بداند که ما این حوزه را ارزشمند دانسته و آن را مدیریت می‌کنیم و به نظرات کارشناسی اهمیت داده و با توجه به آن در جهت رفع مشکلات در این حوزه و تشدید نظرات‌ها تلاش خواهیم کرد.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا