بورسبورس اوراق

«چکارن» در انتظار تصمیم حسابرس/ افزایش سرمایه‌ «غمینو» به تایید بازرس قانونی رسید

در میان افزایش سرمایه‌های مطرح شده بر روی تارنمای کدال امروز «چکارن» از تصمیم هیات مدیره برای افزایش سرمایه خبر داد و «غمینو» اعلام کرد که در صورت تایید سازمان بورس ۸۰ درصد از محل سود انباشته افزایش سرمایه خواهد داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  روز کاری جاری با خبر افزایش سرمایه نماد «چکارن» آغاز شد. بنا بر آنچه که این شرکت اعلام کرده است در نظر دارد تا در صورت اظهار نظر حسابرس شرکت و بازرس قانونی افزایش سرمایه‌ای به مبلغ یک میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان را از محل سود انباشته به ثبت برساند. بر این اساس افزایش سرمایه یاد شده که هم اکنون به تصویب هیات مدیره شرکت رسیده است در صورت موافقت مسئولین یاد شده، در صورتی که به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار برسد قابل اجرا خواهد بود.

طبق اطلاعیه‌ای که «چکارن» بر روی تارنمای کدال درج کرده است، در صورت موافقت سازمان بورس سرمایه این شرکت از ۱۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان به ۲۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت. این افزایش که طی یک مرحله انجام خواهد شد، بدون نیاز به آورده نقدی بوده به صورت جایزه در پرتفوی سهامداران منظور خواهد شد. با این حال شرکت در مستندات ارائه شده به کدال اعلام کرده در صورتی که هیات مدیره موافقت کند، در نظر دارد تا افزایش سرمایه دیگری را از محل آورده نقدی به انجام برساند. افزایش یاد شده به منظور راه اندازی خطوط جدید تولید (ذغال و لمینت کارتن) و دریافت جواز پروژه تجاری سازی انجام خواهد شد.

دیگر نمادی که در این روز در خصوص افزایش سرمایه اطلاع رسانی کرد «غمینو» بود. بنا بر آنچه که شرکت در تارنمای کدال منتشر کرده است، گزارش بازرس قانونی شرکت نشان از آن دارد که بنا بر استانداردهای حسابداری، گزارش توجیهی هیات مدیره «غمینو» به تایید حسابرس رسیده است. از این رو انجام افزایش سرمایه مذکور منوط به تایید سازمان بورس خواهد بود. طی این افزایش سرمایه مقرر شده تا سرمایه شرکت از مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به ۱۸ میلیارد تومان افزایش یابد. این افزایش سرمایه ۸۰ درصدی که از محل سود انباشته انجام خواهد شد با هدف اصلاح ساختار مالی با هدف بهبود سرمایه در گردش، کاهش هزینه های تامین مالی ، تقویت جریان سودآوری شرکت انجام می‌شود.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا