بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری کره جنوبی روی استارت‌آپ‌های فین‌تک و بلاکچین تا سال ۲۰۲۲

دولت متروپولیتن سئول اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌های فین‌تک و بلاکچین انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، براساس اخبار منتشرشده سئول می‌خواهد که از صندوق رشد نوآوری سئول برای کمک به استارت‌آپ‌هایی که مشکلاتی در حوزه سرمایه‌گذاری و دریافت پول در سری A جذب سرمایه‌شان دارد، استفاده کند. این صندوق سال گذشته و با تمرکز روی استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فین‌تک و بلاکچین راه‌اندازی شد.

اعلامیه دولت متروپولیتن سئول نشان می‌دهد که متوسط سرمایه‌گذاری در هر شرکت در لندن و سیلیکون ولی چیزی حدود شش، هفت میلیون دلار است در حالی که این میزان در کره ۱/۱ میلیون دلار تخمین زده شده است.

جو این دانگ رئیس بخش سیاست‌های اقتصادی دولت متروپولیتن سئول می‌گوید: «سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌های نوآورانه بنیاد و اساس رشد شرکت‌هایی است موجب ایجاد نوآوری در جامعه ما می‌شوند و نیرو و عامل اصلی برای رشد شرکت‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه است. ما سرمایه‌گذاری‌مان در این حوزه را توسعه و گسترش خواهیم داد تا موجب تحریک بازار سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها شود و اکوسیستم کارآفرینی را گسترش می‌دهد.»

ماه گذشته این دولت خبر از راه‌اندازی تیم حکومت بلاکچین سئول را داد که شامل ۱۰۰ نیروی کاری می‌شود و با هدف بررسی پتانسیل‌ها و مزایای کاربردهای بلاکچین در بخش‌های مختلف حکومتی مشغول به کار شد.

پارک وون سون، شهردار سئول برنامه پنج ساله‌ای با عنوان «شهر بلاکچین سئول» را تدوین کرده است تا طرح‌ها و اقدامات مربوط به بلاکچین را در پایتخت کره جنوبی توسعه و گسترش دهد.

 

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا