امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ظرفیت‌های فوق‌العاده لرستان در حوزه کشاورزی

پلدختر- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده لرستان در حوزه کشاورزی، بر ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود حجتی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه خداوند متعال را شاکریم که امسال ریزش های جوی و باران رحمت خود را بر ما نازل کرد، اظهار داشت: شاهد هستیم بعد از یک دوره سخت و خشکسالی طولانی امسال سال خوبی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سطح استان لرستان شاهد هستیم که تا امروز ۲۸ هزار تن در سال ظرفیت تولید و پرورش آبزیان را داشته ایم و این امر ظرفیت بالایی است و استعدادی های خیلی بیشتری از این نیز وجود دارد که در دستور کار هستند، گفت: روزی که انقلاب شد کل تولید صید و صیادی و پرورش ماهی کشور ۳۰ هزار تن بود و امروز تنها در لرستان ۲۸ هزار تن تولید آبزیان را داریم.

وزیر جهاد کشاورزی، بیان داشت: میزان تولیدات آبزیان و شیلات کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است و این میزان بیش از ۴۰ برابر میزان تولیدات این حوزه در ابتدای انقلاب است.

حجتی با تاکید بر اینکه خوشبختانه لرستان در زمینه های دیگر نیز ظرفیت های فوق العاده زیادی دارد، تصریح کرد: با پشتیبانی مسئولان کار جدیدی در ارتباط با توسعه و پرورش ماهیان خاویاری در قالب چهار فاز در استان عملیاتی شده است.

وی با اشاره به افتتاح فاز اول این طرح، گفت: میزان تولید خاویار این طرح در پلدختر ۲۵ تن بوده و تولید هزار تن گوشت ماهیان خاویاری را نیز در این طرح خواهیم داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه گلخانه ها در این شهرستان، بیان داشت: لرستان ظرفیت های خیلی زیادی در آبزی پروری، اراضی شیب دار، باغات دیم، محصولات و نباتات و… دارد و امیدواریم با حمایت ها و پشتیبانی دولت، مجلس، مسئولان و حضور فعال دست اندرکار روز به روز شاهد توسعه هر چه بیشتر سرمایه گذاری ها و تولید بیشتر در لرستان باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا