ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

توان بالقوه‌ ایران برای رساندن درآمدهای حاصل از فناوری به درآمد نفت

مدیر مرکز آموزش‌های الکترونیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: سال گذشته شرکت سونی توانست فقط و فقط در زمینه‌ بازی‌های پلی‌استیشن و به کارگیری فناوری‌های مجازی درآمدی معادل کل درآمد نفت ما را داشته باشد. ما زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی برای رسیدن به این توانایی داریم.

به گزارش آرمان اقتصادی محمد هادی زاهدی امروز در اختتامیه سیزدهمین دوره ملی و هفتمین دوره بین‌المللی کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، اظهار کرد: در حالی اختتامیه این کنفرانس را برگزار می‌کنیم که از ۱۴ کشور بین‌المللی برای ما مقاله ارسال شده است. همچنین ۲۰ داور از کشورهای جهان در این کنفرانس حضور داشته‌اند. در نشست‌هایی که برگزار کردیم، علی‌رغم بعضی از مشکلات ارتباطی در ۵ کشور دنیا پخش مستقیم داشته‌ایم. ما از ایرانیان خارج از کشور نیز استفاده کرده‌ایم. آنها واقعاً ظرفیت بزرگی دارند.

دبیر هفتمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی خطاب به پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در این مراسم حضور داشت، گفت: هفته آینده جشن ۹۰ سالگی دانشگاه خواجه نصیر را داریم که اتفاقاً “روز مهندس” هم هست. خوشحال می‌شویم که شما به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این جشن حضور پیدا کنید.

همچنین بخوانید

وی خطاب به پزشکیان افزود: سال گذشته شرکت سونی توانست فقط و فقط در زمینه بازی‌های پلی‌استیشن و بکارگیری فناوری‌های مجازی درآمدی معادل کل درآمد نفت ما را داشته باشد. من خیلی آدم سیاسی و اقتصادی نیستم، اما شما درآمد نفت کشور را به خوبی می‌دانید؛ چون این روزها در مجلس مشغول بودجه‌نویسی هستید. شرکت سونی، ۴۱۵ هزار میلیارد تومان فقط از طریق فروش بازی‌های پلی‌استیشن خودش، کسب کرده است.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه کشور ما هم در این مسیر در حال حرکت است، گفت: کشور ما در منطقه خاورمیانه از عمان، کویت، امارات و حتی لبنان جلوتر است. ما زیرساخت‌های ارتباطی خوبی داریم. امیدوارم بتوانیم نقش خود در این زمینه را به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا