امور زیربناییراه و ساختمان

هدف دولت تسهیل در عرضه مسکن است/ از تولید مسکن حمایت می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توجه به بحث مسکن و ایجاد فضای کسب و کار در بافت‌های فرسوده گفت: تعادل بخشی به بازار مسکن وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز صبح (پنج‌شنبه) طی سخنرانی در مراسم افتتاح ۵٢٨ واحد مسکونی اقشار کم درآمد کوی کوثر اراک ضمن قدردانی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت پروژه گفت: افتتاح امروز یک نمونه از پروژه‌های انتخابی دولت دوازدهم است که همواره در بخش مسکن بر روی آن تاکید دارد و رییس جمهوری نیز به طور ویژه آن را مطالبه و پیگیری می‌کند.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه تسهیل در عرضه مسکن هدف اصلی ما در این دوره محسوب می‌شود گفت: ایجاد سیاست پابرجا و برنامه مستمر در جریان تولید مسکن به ویژه توسط بخش خصوصی جزو برنامه‌های محوری ما بوده که هم اکنون در قالب برنامه عرضه و تولید ۴٠٠ هزار واحد مسکن دنبال می‌شود.

وی افزود: مشارکت مردم و همچنین خیرین در بافت های مسکونی جدیدی که شکل می‌گیرد امری ضروری محسوب شده و همکاری‌ها باید به گونه‌ای شکل بگیرد تا تمامی نیازهای مسکونی منظقه به نحو احسن برآورده شود.

این مقام مسئول با تاکید براینکه تعادل بخشی بازار مسکن وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی در این مرحله به شمار می‌رود، گفت: ما باید در این مسیر با مراقبت از عرضه و تقاضا نیاز مسکن را با سیستم سنجش منظم دنبال کرده و برای پشتیبانی از تقاضا و مدیریت آن، شرایط عرضه را با تسهیل‌گری برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهادهای لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی در بودجه سال ٩٨ در سرفصل تبصره ٨ قانون جهت ارائه تسهیلات کافی به خریداران مسکن به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، گفت: بحث مسکن شهری و گسترش شهرهای جدید استان در صورت وجود استعداد و تأسیسات زیربنایی و همچنین احیای بافت فرسوده از طریق مسائل زیرساختی چون مسکن از مباحث مهم استان مرکزی به شمار می‌رود که باید دنبال شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ۴٠٠ هزار واحدی مسکن، تعداد ٢ هزار و ٨٨ واحد به استان مرکزی اختصاص یافته که تلاش داریم براساس زمان‌بندی اعلام شده اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بافت‌های فرسوده باید در حوزه روبنایی مسکن و فضای کسب و کار، کار شده و گسترش یابد چراکه در این صورت سرمایه‌گذاری در سرانه‌ها به صورت خود به خود انجام شده و از حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌شود.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا