ارتباطات و فناوري اطلاعاتبین الملل

دونالد ترامپ تمایل دارد تا آمریکا در سریع‌ترین زمان ممکن به شبکه ۶G مجهز شود!

دونالد ترامپ، پس از ارائه پیشنهاد ایجاد نیروهای نظامی فضایی، هم اکنون قصد دارد تا آمریکا را به شبکه ۶G مجهز کند. ترامپ همواره ایده‌های جدیدی را که پشتوانه ندارند، مطرح می‌کند، اما باید دید که خواسته شبکه ۶G تا چه اندازه در کوتاه مدت عملی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ترامپ از طریق توئیتر خود برای گفتن این که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌خواهد آمریکا به شبکه ۵G و حتی شبکه ۶G مجهز شود، استفاده کرد. این شبکه‌های اینترنت بسیار قدرتمندتر، سریع‌تر و دقیق‌تر از اینترنت ۴G LTE هستند.

شبکه 6g

همچنین بخوانید

او تاکید کرده است که شرکت‌های آمریکایی باید تلاش‌های خود در این زمینه را تقویت کنند تا در رقابت با سایر کشورهای جهان باقی بمانند. همانطور که می‌دانید، شبکه ۵G به آرامی در سال جاری در آمریکا عرضه خواهد شد و اولین گوشی هوشمند که قابلیت پشتیبانی از این شبکه را دارد (Galaxy S10 5G) هم در تابستان به فروش خواهد رسید.

انتظار می‌رود سرعت دانلود شبکه ۵G تا ۲۰ برابر بیشتر از ۴G LTE باشد. سرعت دانلود سریع‌تر، امکان ایجاد سرویس و کسب و کارهای جدید همانند سرویس استریم ویدیو را فراهم خواهد کرد.

هنگامی که صحبت از نسل ششم اینترنت به میان می‌آید، باید گفت که صحبت از این کار بسیار زود بوده و هم اکنون هیچ استانداردی برای شبکه ۶G وجود ندارد.

شبکه 6g

دونالد ترامپ در یکی از توئیت‌های خود اظهار داشت:

من می‌خواهم ایالات متحده از طریق رقابت و نه از طریق مسدود کردن فناوری های پیشرفته پیروز شود. ما باید در تمام مواردی که انجام می‌دهیم، اول باشیم، علی‌الخصوص زمانی که موضوعات به دنیای هیجان‌انگیز فناوری مربوط است.

به نظر می‌رسد که ترامپ به زودی دستوری را امضا خواهد کرد که در آن تمام شرکت‌های آمریکایی نسبت به استفاده از تجهیزات شبکه چینی منع خواهند شد. ترامپ قصد دارد شرکت‌های آمریکایی را در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات شبکه خودکفا ببیند.

هم اکنون شرکت هواوی در این زمینه رتبه اول را دارد، به دنبال آن شاهد شرکت‌هایی همانند نوکیا، اریکسون و ZTE هستیم. با وجود آن که هیچ مبنایی در پشت حرف‌های ترامپ نیست، اما ایده بدی نبوده و رقابت بیشتر می‌تواند پیشنهاد را برای مصرف‌کنندگان گسترش دهد؛ انحصار یا کنترل تکنولوژی‌های جدید را می‌توان به عنوان گامی مهم برای آینده صنعت گوشی های موبایل دانست.

 

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا