ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

با همکاری سونی و لایت سال عکاسی گوشی های هوشمند وارد فاز جدیدی خواهد شد

احتمالا خیلی از شما کمپانی لایت (Light) را به یاد نیاورید؛ سال گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر ای نکه این کمپانی در حال فعالیت روی تولید یک تلفن همراه هوشمند با پنج دوربین است. اما ماه‌ها گذشت و خبری از عرضه این محصول به بازار نشد. حالا به نظر می‌رسد که سونی و این برند همکاری جدید را آغاز کرده‌اند تا سیستم دوربین های چندگانه در گوشی های هوشمند را ارتقا دهند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، با توجه به عدم عرضه گوشی سه دوربینه لایت به بازار احتمالا نوکیا ۹ پیور ویو تنها محصولی باشد که بیش از ۴ سنسور دوربین بر روی پنل پشتی خود دارد. حالا این کمپانی به تازگی همکاری جدیدی را با شرکت سونی آغاز کرده است تا سطح عملکرد سیستم دوربین های چندگانه که روی اکثر پرچمداران موبایل در حال حاضر مشاهده می‌شود را ارتقا دهند. سونی و لایت به طور مشترک بر روی توسعه بازار سنسورهای تصویر چندگانه فعالیت خواهد کرد این همکاری مشترک بر روی اسمارت فون هایی متمرکز خواهد شد که چهار یا بیش از چهار دوربین دارند و فناوری چند دوربینه لایت و تجربه این کمپانی در این زمینه با سنسورهای تصویر قدرتمند کمپانی ژاپنی ترکیب خواهد شد.

سال گذشته ما شاهد عرضه تلفن های همراهی بودیم که اکثر آنها بیش از دو دوربین داشتند و مدل‌هایی نظیر هواوی پی ۳۰ پرو با سیستم دوربین سه گانه عرضه شدند. هرچند که سامسونگ در ماه اکتبر اولین گوشی ۴ دوربینه خود را تحت عنوان گلکسی ای ۹ روانه بازار کرد و حالا نوکیا نیز به نظر می‌رسد که به دنبال قرار دادن پنج دوربین بر روی پنل پشتی مدل پیور ویو باشد. بنابراین در سال ۲۰۲۰ ما شاهد عرضه گوشی های بیشتری با دوربین‌های بیشتر به عنوان پرچمداران برندهای مختلف خواهیم بود.

سونی به خاطر کیفیت بالا شناخته شده است و پیشرو بازار سنسورهای موبایل محسوب می‌شود و هیجان‌زده هستیم که با آنها همکاری مشترکی داشته باشیم. ما در حال ورود به فاز کاملا جدیدی از اپلیکیشن‌های تصویر برداری هوشمند هستیم که تلفن‌ های همراه هوشمند، خودروهای بدون راننده و سیستم‌های امنیتی را متحول خواهد کرد. با سنسورهای تصویر کلاس جهانی سونی ما می‌توانیم فناوری‌های جدیدی را در زمینه عرضه در زمینه تکنولوژی دوربین های چندگانه روانه‌ی بازار کنیم.

اینها را DAVE GRANNAN، مدیر و هم‌بنیان‌گذار کمپانی لایت اعلام کرده است.

شرکت تحت مدیریت او اعلام کرده که ۸۵ درصد از تصاویری که این روزها گرفته می‌شود، توسط تلفن های همراه هوشمند ثبت شده و این کمپانی هیجان‌زده است که قصد دارد پلتفرم‌های پردازشیِ کیفیت بالا و نوآورانه‌ی خود را وارد دنیای موبایل کند تا کیفیت فعلی دوربین های موبایل را افزایش دهد. همچنین کمپانی لایت اعلام کرده است که دارای تنها چیست موبایل در جهان است که قادر به کنترل ۶ دوربین به طور همزمان خواهد بود. با فناوری‌های تحت اختیار لایت و سنسورهای سونی قطعا آنها قادر خواهند بود سیستم‌هایی بسیار قدرتمندتر از حال حاضر را عرضه کنند و عکاسی با موبایل وارد فاز جدیدی خواهد شد.

 

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا