امور زیربناییراه و ساختمان

شاخص رشد مسکن در ایران کمتر از ۵ درصد!

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز اتحادیه املاک تهران گفت: رشد مسکن کشور طی چهار دهه پس از انقلاب در شاخص کمتر از پنج درصد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدعلی عباس زاده در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد در رابطه با موضوع برنامه یعنی «افزایش ۳۳۰ درصدی واحدهای مسکونی در کشور و نبود تعادل قیمتی» نیز افزود: چنین آماری برای منطقه خاصی می تواند صادق باشد اما برای سراسر کشور یک عدد نجومی، غیر قابل تصور و باور است.

وی ادامه داد: «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در زمینه مسکن رویکردهای خوبی دارد که برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکن طی دو سال آینده در کشور از جمله این موارد است.

همچنین بخوانید

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز اتحادیه املاک تهران گفت: بطور کلی از این تعداد واحد بخشی در بافت های فرسوده و بخش دیگردر سطح شهرهای جدید مانند پردیس و موارد مشابه ساخته خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا خود اتحادیه مشاوران املاک در تهران آمار و اطلاعاتی از وضعیت ساخت وساز مسکن در اختیار دارد، افزود: این اتحادیه متولی بحث ساخت و ساز نیست بلکه تنها می تواند آماری از تعداد معاملات املاک و مستغلات صورت گرفته را ارائه دهد.

عباس زاده اظهارداشت: موضوع مدنظر بیشتر به وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها، دهیاری ها و حتی به انجمن انبوه سازان مسکن به نحوی از انحا ربط پیدا می کند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه رادیویی گفت: مشکل عمده کشوراینکه در سیستم قانون گذاری و حاکمیتی شتاب زده و هیجانی عمل می شود تا بر پایه فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی!

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مرکز اتحادیه املاک تهران افزود: تمامی برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها و قانون گذاری ها در کشور باید مبتنی بر مطالعه، تحقیق و پژوهش باشد تا بتوان به اهداف از پیش تعیین شده در حوزه های مختلف دست یافت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا