خودروصنعت، معدن، تجارت

شرکت خودروسازی لادا روسیه در آستانه ورود به بازار ایران

شرکت خودروسازی لادا (آوتوواز) روسیه در حال مذاکره با ایران برای عرضه و ساخت خودرو در کشورمان است. این خبر را مدیر سیاست‌گذاری بین‌الملل سازمان فناوری‌های پیشرفته روسیه موسوم به روستک اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ویکتور کلادوف، مدیر سیاست‌گذاری منطقه‌ای و بین‌الملل سازمان فناوری‌های پیشرفته روسیه (روستک) اعلام کرد شرکت خودروسازی لادا (آوتوواز) در حال مذاکره با ایران است تا خودروهای خود را در این کشور تولید و عرضه کند. وی این خبر را در جریان نمایشگاه بین‌المللی خودرو ۲۰۱۹ در هند اعلام کرد و افزود آوتوواز در کشور مصر خط مونتاژ خودرو دارد و حالا برای همکاری با کشورهای دیگری از جمله ایران مذاکره می‌کند. به گفته کلادوف، این مذاکره با هدف صادرات و مونتاژ خودرو در این کشور انجام می‌شود.

آمار فروش شرکت خودروسازی لادا

ویکتور کلادوف اضافه کرد صادرات خودروهای شرکت خودروسازی لادا روسیه یا کارخانه آوتوواز در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۷ درصد رشد داشته و به ۳۸ هزار و ۵۰ دستگاه رسیده است. یان پتاچک، معاون امور فروش و بازاریابی آوتوواز نیز چندی پیش گفته بود محصولات تولیدی این شرکت به ۳۴ کشور در سراسر جهان مانند ترکیه، تونس، شیلی و کوبا صادر می‌شود.

همچنین بخوانید

 

خودروی لادا وستا، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تولیدی لادا است که حدود ۳۰ درصد تولید این شرکت را به خود اختصاص داده است. پیش‌تر، خودروی لادا ۴×۴ رتبه اول فروش محصولات این شرکت را در اختیار داشت. این کمپانی روسی تمرکز فروش خود را روی بازار کشورهای همسود گذاشته و در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۶ هزار و ۳۰۵ دستگاه خودرو را به کشورهای قزاقستان، بلاروس و ازبکستان فروخت.

گفتنی است شرکت خودروسازی آوتوواز در خارج از روسیه با نام لادا شناخته می‌شود.

 

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا