صنعت، معدن، تجارتصوت

کنترل بهتر بازار با تقویت نظارت مردمی

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور گفت: کنترل و بازرسی بهتر بازار و واحدهای صنفی مستلزم تقویت نظارت مردمی در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسین ابراهیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: نظارت با سیستم های موجود دولتی در حال حاضر اثرگذاری چندانی در بازار ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: برای اینکه نظارت ها اثرگذاری بیشتر داشته باشد باید در قالب تشکل ها از ظرفیت خود مردم بصورت گسترده در این زمینه استفاده کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور گفت: نظارت موثر بر بازار یکی از بهترین روش ها در شرایط خاص و بحرانی است.

وی در ادامه افزود: کسانی که از فضای خاص کشور سوء استفاده می کنند ضمن بازرسی و نظارت دقیق بر فعالیت ها باید به شدت با آنان برخورد کرد.

ابراهیمی ضمن تاکید بر الصاق قیمت روی کالاها و افزایش توان بازرسی و نظارتی برای کنترل هرچه بهتر بازار به خصوص در روزهای پایانی سال اظهارداشت: تیم های نظارتی و بازرسی در صورت انعکاس هرگونه تخلف از واحدهای صنفی اعم از گرانفروشی و غیره بوسیله مردم باید موضوع را به سرعت مورد رسیدگی قرار دهند تا ضمن رضایت مندی مردم حجم تخلفات در بازار کاهش پیدا کند.

وی در ادامه یادآور شد: امکان نظارت کامل بر بازار با توجه به گستردگی دامنه واحدهای صنفی و حجم بالای تخلفات در حال حاضر با نیروهای محدود سیستم بازرسی و نظارتی فعلی در کشوربه هیچ وجه وجود ندارد بلکه باید از توان مردمی برای بهبود وضعیت بازار استفاده کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا