بورسبورس اوراق

بازدهی ۱٫۳۸ درصدی شاخص بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص بازار سرمایه با تجربه رشد دو هزار و ۱۷۹ واحدی ۱٫۳۸ درصد بازدهی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احسان رضاپور در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه از نظر وضعیت بازار سرمایه طی هفته ای که گذشت به دو نیمه تقسیم می شود، افزود: نیمه نخست تا دوشنبه ادامه داشت و بازار همچنان تحت تاثیر بررسی کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

وی اظهارداشت: همچنین افت نقدینگی و شرایط بازار از نظر نقدینگی سبب منفی شدن شاخص بازار سرمایه شد.

همچنین بخوانید

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: واقع مطلب اینکه از دوشنبه هفته گذشته با آغاز بکار بازارهای جهانی و تقویت قیمت کامودیتی ها وضعیت بهتری در بازار سرمایه حاکم شد این درحالی بود که بازار مدنظر پنج روز متوالی از هفته ماقبل تر خود افت متوالی را تجربه می کرد.

وی افزود: قیمت ها به قیمت های جذابی رسیده بر این اساس معاملات با اولویت گروه بانکی از روز دوشنبه تقویت شده که این روند به مرور به سمت گروه هایی مانند گروه قند و شکر و نیز سایر گروه ها سوق یافت.

رضاپور اظهارداشت: این وضعیت سبب شد در نهایت شاخص بازار سرمایه رشد دو هزار و ۱۷۹ واحدی را به ثبت برساند و ۱٫۳۸ درصد بازدهی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه شاخص هم وزن نیز در هفته گذشته نیم درصد رشد را تجربه کرد، ادامه داد: در واقع شرکت های بزرگتر وضعیت بهتری در بازار سرمایه داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات طی هفته گذشته دو هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان بود به طوری که روزانه ۴۵۰ میلیارد تومان معامله در بازار سرمایه تجربه شد.

وی افزود: در مقایسه با روزهای پر رونق بازار سرمایه طی مهر ماه امسال که روزانه حجم معاملات بیش از یک هزار میلیارد تومان بود همچنان فاصله معنادار است.

رضاپور اظهارداشت: ارزش کل بازار سرمایه به ۶۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده که این مهم با کسب رشد ۱٫۳ درصدی در هفته جاری محقق شده است.

وی ادامه داد: در هفته ای که گذشت گروه قند و شکر با ۱۲ درصد افزایش بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورد و گروه فلزات و فرآورده های نفتی در رتبه های بعدی بازار سرمایه قرار داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: گروه های سیمان، انبوه سازی و تامین آب و برق بالاترین افت را در بازارمزبور تجربه کردند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا