امور زیربناییراه و ساختمان

مواد شیمیایی لازمه تولید بتن است

یک تولید مواد شیمیایی صنعت ساختمان گفت: مواد شیمیایی همانند سیمان، شن، ماسه و آب برای تولید بتن لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ابوالحسن رامین فر در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: مواد شیمیایی در تولید بتن به عنوان مواد افزودنی تلقی نمی شود بلکه جزء ترکیبات و لازمه تولید این محصول است.

وی همچنین اظهارداشت: اگر بتن مبتنی بر استاندارد های روز دنیا تولید شود به خودی خود از تمامی لازمه ها منجمله مواد شیمیایی برخوردار خواهد بود.

همچنین بخوانید

این تولید کننده مواد شیمیایی صنعت ساختمان گفت: مواد مزبور جایگزین مصالح ساختمانی نمی شوند بلکه به بهبود مصالح ساختمانی کمک می کنند.

وی در ادامه افزود: برای مثال سیمان یکی از ترکیبات اصلی تولید بتن و ملات است که به کمک آب تشکیل یک ماده چسپناکی را می دهد.

رامین فر اظهارداشت: حال اگر این چسب با آب زیاد تولید شود بدون شک یک چسب رقیقی خواهد بود بنابراین در اینجا مواد شیمیایی ساختمان به کمک می آید و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد این آب را کم و با کمتر از نیم درصد جایگزین آن آب کاهش یافته می کند به نتیجه بتن تولیدی بسیار قوی تر، مقاوم ترو عمر طولانی تری خواهد داشت و در عین حال در برابر خوردگی ها نیز می توانند بسیار مقاوم باشد.

وی در ادامه یکی از موضوعات مهم خوردگی در بتن را کلر موجود در آب دانست ویادآورشد: برای جلوگیری از خوردگی و داشتن بتن مقاوم تر باید میزان مصرف آب را در فرآیند تولید این محصول کاهش داد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا