بورسبورس اوراق

فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، کانی‌های فلزی، پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها در صدر بازار قرار گرفتند/ فولاد مبارکه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

امروز همگام با شاخص کل که نزدیک به ۵ هزار واحد رشد را تجربه کرد، در بین صنایع بورسی نیز، ‌فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، کانی‌های فلزی، پتروشیمی‌ها، فرآورده‌های نفتی و خودرویی‌ها عملکرد خوبی‌از خود نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در داد و ستد‌های امروز تالار حافظ، صنعت و معدنی چادر ملو، پالایش نفت تبریز و شهد بیشترین بازدهی و سیمان خوزستان، کاشی سعدی و سیمان بجنورد نیز بیشترین زیان را ثبت کردند.

فارق از جو خیلی خوب امروز بازارسهام، با توجه به منتشر شدن آمار کاهش صادرات سیمان، نماد‌های این صنعت بورسی افت دست جمعی را تجربه کردند.

بر اساس این گزارش، امروز فولاد مبارکه اصفهان، فروشگاه‌های زنجیره ای افق کوروش و صنایع ملی مس ایران بیشترین ارزش معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص دادند، از سویی ذوب‌آهن،  معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پارس، معدنی و صنعتی چادر ملو و سرمایه‌گذاری نقت و گاز پتروشیمی تامین نیز  در بین ده شرکتی که بیشترین ارزش داد و ستد‌ها را  از آن خود کردند، قرار گرفتند.

این در حالیست که طی روز جاری ارزش معاملات در گروه فلزات اساسی، ۱۴۷٫۲میلیارد تومان، شیمایی ۹۲ میلیارد تومان، کانی‌های فلزی ۶۷٫۲ میلیارد تومان، فراورده‌های نفتی ۶۰٫۹ میلیارد تومان، خرده فروشی۵۴٫۲ میلیارد تومان و خودرو ۵۰٫۷ میلیارد تومان بالغ شد.

در فرابورس نیز سنگ‌آهن‌گهر‌زمین، شیرپاستوریزه‌پگاه‌گلپایگان و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود پربازده‌ترین و شیر پگاه آذربایجان شرقی، قاسم ایران و سرمایه‌گذاری مسکن الوند نیز زیان‌ده‌ترین شرکت‌ها لقب گرفتند.

photo_2019-02-23_15-25-25

photo_2019-02-23_15-25-28

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا