بانکبانک و بیمه

خدمت جدید برای یک گروه از دارندگان برچسب الکترونیکی «ETC»

بانک مسکن با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور،‌ طرح «کیف پول الکترونیکی پایانه‌های حمل و نقل»‌ را اجرا و خدمت جدیدی به رانندگان خودروهای جاده‌ای ارایه می‌کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: در راستای توسعه و افزایش کاربرد برچسب پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی (ETC)، بانک مسکن در اقدامی مشترک با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور طرح «کیف پول پایانه های حمل و نقل» را با بهره گیری از زیرساخت های سامانه برچسب الکترونیک عوارض پیاده سازی کرده است.

بانک مسکن با توجه به توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و حرکت به سمت تسهیل ارایه خدمات به مشتریان با دقت و کیفیت بالاتر، ارایه راهکارهای مبتنی بر نقل و انتقالات خُرد با بهره گیری از «کیف پول الکترونیکی» را به عنوان یک راهکار فراگیر و تسهیل گر دنبال کرده است.

از همین رو در راستای افزایش ضریب نفوذ برچسب های الکترونیکی پرداخت عوارض آزادراهی، اداره امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نسبت به پیاده سازی طرح «کیف پول پایانه های حمل و نقل» اقدام کرده است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به عنوان متولی حمل و نقل جاده ای ارایه دهنده خدمات متعددی به رانندگان خودروهای برون شهری است. بنابراین با توجه به گستره خدمات سازمانی مذکور در اقصی نقاط کشور و با توجه به پراکندگی مراکز خدمات، ایجاد سامانه متمرکز به منظور نظارت بر امور دریافت و پرداخت و مدیریت خدمات امری اجتناب‌ناپذیر بوده است.
بر این اساس بانک مسکن با بهره‌گیری از زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک عوارض نسبت به ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت سرویس های پرداخت سامانه حمل و نقل مبتنی بر کیف پول خودرو اقدام کرده است.

بر این اساس مدیریت سرویس‌های مالی ارایه شده در مراکز پایانه حمل و نقل مانند نوبت‌دهی و اعلام بار، پارکینگ پایانه، کارت هوشمند خودرو، عوارض آزادراهی و غیره از طریق سامانه سرویس دهنده در مراکز مذکور به سامانه بانک مسکن هدایت شده و پرداخت هزینه ها را تسهیل می کند.

در این رویکرد با تخصیص برچسب RFID (فناوری شناسایی با فرکانس رادیویی) به خودرو با ورود خودرو به مراکز ذیربط، اطلاعات مربوطه شامل زمان، پلاک، سرویس دهنده، ‌نوع سرویس، ‌ مبلغ و غیره به صورت یک تراکنش به سامانه ETC ارسال و با توجه به میزان اعتبار موجود در کیف پول الکترونیکی برچسب و هزینه سرویس، پردازش مالی انجام می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا