ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فروش گوشی های هواوی در چین سه برابر آیفون شد

 

هواوی در بازار چین، اپل را شکست داد. طبق آخرین آمار منتشر شده، فروش گوشی های هواوی در چین بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته و تقریبا به سه برابر فروش آیفون در این بازار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار تولید شرکت‌های فناوری چینی بسیار داغ است، هرچند بازار گوشی هوشمند در چین رو به کوچک شدن دارد با این حال هواوی در این بازار در حال رشد است. در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، فروش گوشی های هواوی در بازار چین افزایشی بیش از ۲۰ درصدی داشت.

همچنین بخوانید

فروش رو به افزایش هواوی نشان می‌دهد که چطور بخش‌های مهم کسب‌وکار این شرکت رو به رشد است. این در حالی است که آمریکا تلاش‌های زیادی کرده تا کشورهای دیگر را قانع کند که در شبکه‌های بی‌سیم ۵G خود از محصولات هواوی استفاده نکنند و حتی این کار را غیرقانونی اعلام کرده است. انتظار می‌رود هواوی ظرف یک سال آینده جایگاه سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین سازنده گوشی هوشمند در جهان را از آن خود کند.

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، هواوی ۳۰ میلیون گوشی در در بازار چین به فروش رساند که حدود سه برابر فروش اپل در بازار چین در همین دوره بود. طبق گزارشی که موسسه تحقیقاتی Canalys منتشر کرده، فروش سالانه اپل حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

گوشی های هواوی

دلیل موفقیت گوشی های هواوی در چین

موفقیت هواوی در بازار چین، بزرگ‌ترین بازار گوشی هوشمند در جهان، فقط به دلیل مسائل سیاسی نبوده است. مصرف‌کنندگان چینی عاشق گوشی‌های پرچمدار و پیشرفته هواوی هستند چون این گوشی‌ها دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند، آخرین فناوری‌های روز را ارائه می‌کنند و قیمت‌شان کمتر از آیفون است. هولوی با عرضه مجموعه‌ای از گوشی های هوشمند خوش‌قیمت‌تر توانسته است بازار بزرگ‌تری را هدف بگیرد.

دو رقیب داخلی دیگر هواوی، یعنی Oppo و Vivo، تلاش می‌کنند با این شرکت رقابت کنند، اما فروش آن‌ها در فصل سوم سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد رشد داشته است. شیائومی، یک برند چینی دیگر که در هند و اروپا به سرعت جای خودش را باز کرده، فصلی فاجعه‌بار را تجربه کرد و طبق گزارش Canalys، با افت فروش ۲۸ درصدی مواجه شد.

گوشی های هواوی

به گفته نیکول پنگ، تحلیل‌گر Canalys، هواوی و بنیان‌گذارش رن ژنگفی، هواداران ویژه خودشان را در چین دارند. نیکول پنگ می‌گوید که از نظر بیشتر چینی‌ها، رن ژنگفی که شرکتش را با چند هزار دلار تاسیس کرد و آن را به غولی ۱۰۰ میلیارد دلاری بدل نمود، شخصیت بسیار محترمی است. بخشی از این تکریم و احترام هم نصیب برند هواوی می‌شود.

 

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا