صنعت، معدن، تجارت

به روز نبودن فناوری و ماشین آلات عامل تولید بی کیفت است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: فرسودگی ماشین آلات و به روز نبودن فناوری عامل تولید بی کیفیت و مصرف بالای انرژی در کشور است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، غلامحسین شافعی در نشست تجاری سازی فناوری‌های پیشرفته با انتقاد از تولید بی کیفیت در اقتصاد گفت: فرسودگی ماشین آلات و به روز نبودن فناوری عامل تولید بی کیفیت و مصرف بالای انرژی در کشور است.

وی افزود: پُر کردن شکاف فناوری از ضروریات مولد اقتصاد است بنابراین باید تلاش شود تا با روش‌های جدید بتوانیم این شکاف را در اقتصاد جبران کنیم.

شافعی گفت: با وجود دانشجویان نخبه و فعال، در شرایط کنونی این وظیفه اتاق بازرگانی است با حمایت از ایده‌های فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان و با همکاری نهادهای ذی ربط در جهت پویایی کشور گام برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: در حال حاضر آماده ایم برای ورود فناوری میلیون‌ها دلار هزینه کنیم در حالیکه باید بخشی از آن به ارتقا دانش نیروی انسانی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها یکی از مشکلات موجود در کشور است، گفت: تولید با کیفیت پایین در برخی حوزه‌ها موجب شده مصرف برخی کالاهای تولید داخل به زودی از بازار داخل حذف شود که این امر می‌تواند رقابت ما را در بازارهای جهانی خدشه دار کند.

در این نشست ۲۰ طرح فناوری پیشرفته به صورت سخنرانی و ۲۰ طرح فناوری پیشرفته به صورت پوستر ارائه شد. سرمایه گذاران حاضر در نشست هم، طرح‌های مورد نظر را بررسی و با مجریان طرح رایزنی‌ها را برای سرمایه گذاری و تجاری سازی آغاز کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا