بین الملل

گازپروم به دنبال تامین ۲۵ درصد گاز چین تا ۲۰۳۵ است

غول انرژی روسیه، گازپروم، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نظر دارد تا سال ۲۰۳۵، با رشد سریع تقاضای انرژی در چین، بیش از ۲۵ درصد واردات نفت این کشور را تامین کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، غول انرژی روسیه، گازپروم، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نظر دارد تا سال ۲۰۳۵، با رشد سریع تقاضای انرژی در چین، بیش از ۲۵ درصد واردات نفت این کشور را تامین کند.

در بیانیه این شرکت آمده است: تا سال ۲۰۳۵، تقاضای گاز در چین بیش از ۲ برابر می‌شود. آینده نامشخص نحوه استفاده از ذخایر گاز غیرمتعارف چین، پتانسیل عظیمی برای واردات اضافی گاز ایجاد می‌کند.

سهم گازپروم از کل مصرف گاز در چین در آن سال به ۱۳ درصد خواهد رسید. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط‌لوله «نیروی سیبری» به ظرفیت طراحی شده ۳۸ میلیارد متر مکعب در سال برسد.

در سال ۲۰۱۴ گازپروم چهارچوب یک قرارداد ۳۰ ساله را با شرکت ملی سوخت چین (سی‌ان‌پی‌سی) امضا کرد تا سالانه ۳۸ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از طریق خط لوله نیروی سیبری، به چین ارسال کند.

گزارشات حاکی از این است که تا پایان سال ۲۰۱۹، این خط‌لوله گاز به بهره‌برداری خواهد رسید.

این خط‌لوله همچنین قرار است گاز تولید شده از مراکز ایرکوتسک و یاکوتیا را به مشتریانی در شرق دور روسیه تحویل دهد.

سال گذشته گازپروم و سی‌ان‌پی‌سی توافق کردند خط‌لوله مسیر غربی، که به نام نیروی سیبری۲ شناخته می‌شود، را احداث کنند. این خط‌لوله طرحی تکمیلی برای خط‌لوله شرقی نیروی سیبری است و سالانه ۳۰ میلیارد متر مکعب به حجم صادرات روسیه خواهد افزود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا