بورسفرابورس

رشد معاملات فرابورس در ۲ ماه ابتدایی بهار

حجم، ارزش و دفعات معاملات فرابورس در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۲، ۲۱ و ۵۲درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، نگاهی به عملکرد معاملات بازارهای فرابورس ایران در دو ماه ابتدایی امسال نشان می دهد در این مدت تعداد ۱۲هزار و ۳۵۲میلیون ورقه بهادار در ۱۲۳۳هزار نوبت به ارزش ۷۵هزار و ۳۹۲میلیارد ریال خرید و فروش شده است که به ترتیب نشان از رشد ۳۲، ۲۱ و ۵۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ دارد.

همچنین بازار اول فرابورس در دو ماه گذشته تغییر مالکیت ۱۴۳۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۰۴۸میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۵۸۸۴میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۹هزار و ۴۳۶میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۴۵و ۵درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و افزایش ۶ و ۳۶درصدی حجم و ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با دو ماه ابتدایی سال ۹۴ است.

در دو ماه ابتدایی بهار امسال طی ۳۸ روز معاملاتی شاخص فرابورس ایران(آیفکس) با رشد ۱۳ واحدی در کانال ۸۱۸واحد ایستاد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز در این مدت تعداد ۴۴۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴۴هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال در ۱۴۶ هزار دفعه معامله شده که به ترتیب از رشد ۸۳۸ و ۵۲ و افت ۱۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

افزون بر این؛ بالغ بر ۴۱ میلیون ورقه صکوک به ارزش ۳۹ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال، ۴۰۵ میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال و ۲ میلیون ورقه تسه به ارزش یک هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال در دو ماه گذشته در این بازار مورد معامله قرار گرفته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا