صنعت، معدن، تجارت

صادرات ویترین اقتصاد کشور در عرصه جهانی

 

یک پژوهشگر ارشد امور اقتصادی و بازرگانی گفت: صادرات ویترین اقتصاد هر کشوری در عرصه جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سعید غلامی در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد افزود: مقوله صادرات یک محور مهم و اساسی در حوزه اقتصاد محسوب می شود.

همچنین بخوانید

وی در ادامه ضمن اشاره به دو تاثیر مهم صادرات بر اقتصاد کشور اظهارداشت: نخست اینکه صادرات ویترین عرضه کالاهای تولیدی یک کشور در حوزه بین الملل است.

این پژوهشگر ارشد امور اقتصادی و بازرگانی گفت: کالاهایی که در داخل از نظر مزیت های قیمتی و مزیت های مربوط به تمایل مصرف کننده قابل رقابت در حوزه جهانی هستند طبق معمول روی ریل صادرات قرار می گیرند.

وی در ادامه افزود: صادرات کالا ها ارز مورد نیاز کشور اعم از واردات کالاهای مصرفی و واردات کالاهای واسطه ای و سرمایه ایی مورد نیاز بخش تولید را تامین می کند.

غلامی اظهارداشت: صادرات جایگاه مهم و والای در اقتصاد کشور دارد از این نظر هم دولت به عنوان مجری سیاست های تجاری وهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذاری توجه ویژه ای به حوزه صادرات دارد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: هرساله بسته های حمایت از صادرات غیر نفتی از سوی دولت تصویب و بوسیله ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ می شود و همینطور مجلس شورای اسلامی نیز بر عملکرد این بسته های سیاستی نظارت می کند.

این پژوهشگر ارشد امور اقتصادی و بازرگانی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا از همه نوع صادرات باید حمایت کرد، افزود: بدون شک صادرات هرچیزی مطلوب نیست.

غلامی تصریح کرد: برای مثال صادراتی برخی کالاها مثل خاک، اقلام بیولوژیک و بسیاری موارد دیگر صادرات مطلوبی برای کشور محسوب نمی شوند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا