ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ربات ۱۲ میلیاردی مفاهیم مذهبی را به ژاپنی‌ها آموزش می‌دهد

رباتی که بر اساس الهه رحمت و مهربانی بودایی های مهایانا طراحی شده، در معبد Kodaiji کیوتوی ژاپن رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،این معبد قدیمی با استفاده از ربات Kannon آموزه های مذهبی بوداییسم را به زبانی ساده برای بازدیدکنندگان شرح خواهد داد. البته بهای پرداخت شده برای آن مطابقت چندانی با اسلوب زندگی ساده بودایی ندارد و ربات الهه رحمت برای صومعه ها ۷۰۰ هزار پوند (حدود ۱۲ میلیارد تومان) آب می خورد.

ربات kannon

در نتیجه به نظر می رسد هدف اصلی ژاپنی ها از طراحی ربات Kannon افزایش جاذبه های توریستی و جلب نظر نسل جوان به اماکن مذهبی باشد. توسعه ربات نتیجه همکاری بین «معبد زِن» و «هیروشی ایشیگورو» (Hiroshi Ishiguro) استاد برجسته رباتیک هوشمند «دانشگاه اوزاکا» است.

برای افزایش هرچه بیشتر جلوه انسانی ربات، بخش های سر، گردن و دستان گجت زیر پوششی سیلیکونی قرار گرفته که شبیه پوست به نظر می رسد. ارتفاع ربات ۱.۹۵ سانتی متر و وزن آن ۵۹ کیلوگرم است. به منظور شبیه سازی ارتباط چشمی که از نظر روانشناسی اهمیت زیادی دارد، دوربینی در چشم چپ ربات کار گذاشته شده که امکان فوکوس روی سوژه را فراهم می کند.

خطبه های پیش فرض ربات راهب از کتاب قلب سوتراس برگرفته شده که حکم کتاب شرعی بودایی ها را دارد. نسخه های انگلیسی و چینی این خطابه‌ها نیز برای توریست ها پخش می شوند.

صومعه Kodaiji یکی از قدیمی ترین اماکن مذهبی ژاپن است و قدمت آن به چهار قرن قبل باز می گردد. جدیدترین راهب این معبد که همان ربات مورد بحث باشد اولین خطبه خود را در برابر رسانه ها و مقامات مذهبی با موفقیت ارائه کرد. «تنشو گوتو»، از مقامات صومعه ابراز امیدواری کرده به کمک ربات جدید و میلیاردی به قلب مردم نفوذ کنند.

پیشتر شرکت ژاپنی «Nissei Eco» از ربات Pepper برای خواندن دعا، به عنوان جایگزینی برای راهبان واقعی استفاده کرده بود.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا