بین الملل

فعالیت کارخانجات چینی به کمترین میزان در ۳سال اخیر رسید

در ماه فوریه با کاهش سفارشات صادرات که به کمترین میزان خود پس از بحران اقتصادی جهان رسید، فعالیت کارخانجات چین به کمترین میزان در ۳ سال اخیر کاهش یافت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در ماه فوریه با کاهش سفارشات صادرات که به کمترین میزان خود پس از بحران اقتصادی جهان رسید، فعالیت کارخانجات چین به کمترین میزان ۳ ساله خود کاهش یافت که این تاکیدی بر افزایش مشکلات اقتصادی چین در مواجهه با کاهش تقاضا در داخل و خارج است.

این داده‌ها دیدگاه‌هایی را تقویت کرد که پیش‌بینی می‌کنند بعد از کند شدن رشد اقتصادی چین در سال گذشته و رسیدن آن به پایین‌ترین میزان ۳۰ ساله، دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان در حال کندتر شدن باشد.

شاخص پی‌ام‌آی (شاخص مدیران خرید) از ۴۹.۵ واحد در ماه ژانویه به ۴۹.۲ واحد در ماه فوریه افت کرد. این نشان می‌دهد برای سومین ماه متوالی فعالیت کارخانجات چین در حال افت کردن است. سرعت حذف مشاغل در این بخش، در بیشترین میزان خود از دسامبر ۲۰۱۵ تا کنون قرار دارد.

در ماه فوریه برای اولین بار پس از ژانویه ۲۰۰۹، میزان تولیدات کارخانجات با کاهش روبرو شد. زیرشاخص تولید که در ماه گذشته در سطح ۵۰.۹ واحد قرار داشت (عدد بالای ۵۰ نشانه رشد است) در ماه فوریه به ۴۹.۵ واحد کاهش یافت.

سفارشات جدید برای صادرات، برای نهمین ماه متوالی و با شدت بیشتری، کاهش یافت، که این حاکی از بدتر شدن تقاضا در جهان است. زیرشاخص مربوطه که در ماه ژانویه در ۴۶.۹ واحد قرار داشت به ۴۵.۲ واحد افت کرد که کمترین میزان آن از فوریه ۲۰۰۹ تا کنون است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا