انرژیبورس انرژی

پیشنهاد مشتریان بورسی نفت در انتظار اخذ مجوز

پنج عرضه نفت خام در بورس که نخستین چراغ آن در ششم آبان‌ماه روشن شد، موفقیتی نصفه و نیمه داشته است و در دو عرضه از این پنج عرضه نفت در بورس به فروش نرفت. در این راستا، متقاضیان پیشنهادهایی را به سازمان بورس و وزارت نفت ارائه کرده‌اند که به گفته نماینده شرکت ملی نفت در بورس، این پیشنهادات منتظر اخذ مجوز از وزارت‌ نفت است.

به گزارش آرمان اقتصادی، از میان پنج مرتبه‌ای که نفت خام در بورس عرضه شد، دو مرتبه بی‌مشتری ماند و به فروش نرفت. گفته می‌شود دلیل این موضوع، چالش خریداران نفت و موضوع انتقال پول است؛ اما خریداران در این راستا، پیشنهاداتی هم ارائه کرده‌اند که مورد بررسی قرار گرفته است.

در این راستا، امیرحسین تبیانیان – نماینده شرکت ملی نفت ایران – درباره پیشنهادات مذکور به ایسنا توضیح داد: ویژگی‌ها و امتیازاتی که در هر عرضه در نظر می‌شود، باید از مجاری رسمی و نهادهای قانونی مجوزهای لازم را کسب کند. در سطح وزارت نفت این پیشنهادات مورد توافق قرار گرفته است و در مسیر اخذ مجوز قرار داد.

همچنین بخوانید

به گفته وی، اگر مجوزها صادر شود در اطلاعیه عرضه منتشر و امکانات فراهم می‌شود.

نماینده شرکت ملی نفت ایران درباره پیشنهاد متقاضیان هم توضیح داد: مهم‌ترین بحث تسویه است. راهکار جدیدی در نظر گرفته خواهد شد که مخاطبان آن اکثراً مشتریان خارجی هستند که راحت‌تر بتوانند تسویه‌هایی که برای پیش پرداخت یا بعد از خرید محموله در بورس انجام می‌دهند را انجام دهند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا