صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

بی اعتمادی ستاد تنظیم بازار به بخش خصوصی

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: بی اعتمادی وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی باعث تشدید واسطه ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رادیو اقتصاد ، امرالله گلشن آبادی رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی شهر تهران در گفتگو با برنامه چالش گفت: وزارت جهاد کشاورزی با ورود مستقیم به بحث خرید و انبار میوه های شب عید باعث تشدید حلقه واسطه ها شده ضمن این که بسیاری از انباشته ها نیز به فروش نرفته و فاسد می شوند.

همچنین بخوانید

گلشن آبادی ضمن گلایه از دعوت نبودن اعضای اتحادیه در جلسات تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار میوه های شب عید گفت: اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نزدیک ترین توزیع کننده به مصرف کننده است و کاملا به نیاز شهروندان و میزان عرضه و تقاضا واقف است و این در حالی است که در جلسات تصمیم بازار از هیچ کدام از اعضای این اتحادیه دعوت بعمل نیامد.

وی ادامه داد این اتحادیه دارای شش هزار عضو است و ستاد تنظیم بازار درخواست نموده که پنجاه عضو از این اتحادیه به منظور توزیع معرفی شوند.

ریس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی شهر تهران با اشاره به ترافیک روز های پایانی سال در شهر تهران افزود: این تصمیم گیری که توزیع میوه در پنجاه نقطه از شهر صورت گیرد اشتباه است چرا که با تعدد اعضای این اتحادیه مشتریان قادر خواهند بود میوه خود را با فاصله چند متری از محل سکونت خود تهیه نمایند.

وی با اشاره به تجربه توزیع میوه در سال ۸۶ افزود : در سال ۸۶ اعضای اتحادیه با در دست داشتن معرفی نامه به میادین توزیع میوه مراجعه و به تناسب نیاز بازار محصولات خود را خریداری نموده و در اختیار مشتری قرار می دادند و ما در آن سال شاهد فروش میوه با قیمت متعادل بودیم که همین رویه میبایست به عنوان الگو در سال های دیگر نیز تکرار می شد.

وی نیاز میوه شب عید در شهر تهران را ۱۰ تن در روز اعلام نمود.

وی با اشاره به تامین کافی میوه های شب عید مردم افزود: عمده مرکبات ما از شمال و جنوب تامین شده و خوشبختانه به اندازه و حتی مازاد محصول داریم وی ادامه داد: اگر مسئولان مبادرت به واردات ۲۵ درصدی کسری سیب مورد نیاز نمایند هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پایان از مردم درخواست نمود که در خریداری نیاز های خود مدیریت نمایند و از خریداری حجم زیاد میوه و نگهداری خودداری کرده و به تناسب نیاز در روز های متوالی محصولات مورد نیاز را تهیه نمایند که از هدر رفت هزینه های خانواده جلوگیری بعمل آید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا