صنعت، معدن، تجارت

پایان انتخابات اتاق بازرگانی تهران/درهای هتل لاله بسته شد

رای گیری نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران که با نظر هیات عالی نظارت به مدت یک و نیم ساعت تمدید شده، پایان یافت و به این ترتیب، ۳۴۱۷ نفر در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه ۱۱ اسفند ماه) آغاز شد و در آن قرار است اعضای هیأت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور تعیین شوند.

در تهران نیز قرار است این انتخابات در موعد مقرر در محل هتل لاله برگزار شده تا ۴۰ عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، انتخاب شوند.

بر اساس اعلام رئیس هیأت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران چنانچه مهلت زمانی رأی دهی تمدید نشود نتایج تا ساعت ۱۹ امروز اعلام شود.

رأی گیری به صورت الکترونیکی در کمتر از ۳ دقیقه

فعالان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مهر فرآیند رأی گیری به صورت الکترونیکی را نقطه عطف انتخابات دوره نهم اتاق بازرگانی تهران دانسته و اعلام کردند: فرآیند رأی گیری به صورت الکترونیکی در کمتر از ۳ دقیقه انجام خواهد شد.

تخلفات انتخابات به حداقل رسید

یداله صادقی، نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در هیأت عالی نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی در جمع خبرنگاران، برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، دقت و صحت انتخابات را افزایش داده و صرفه جویی در زمان را سبب خواهد شد.

وی افزود: به هر حال تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی در اتاق بازرگانی وجود داشته است که البته در دوره هشتم انتخابات اتاق بازرگانی تهران، انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی انجام شد؛ اما این دوره به صورت کاملاً الکترونیکی برگزاری انتخابات را شاهد هستیم.

ظرف یکساعت اول، ۲۷۴ نفر رأی خود را به صورت الکترونیکی ارائه کردند

ابراهیم بهادرانی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران گفت: حدود یک ساعت از آغاز رأی گیری انتخابات اتاق بازرگانی تهران می‌گذرد و اگرچه کماکان رأی گیری ادامه دارد، ۲۷۴ نفر رأی خود را به صورت الکترونیکی ارائه کردند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر افزود: ۱۵۰ نفر کاندیدا هم اکنون در انتخابات دوره نهم اتاق بازرگانی تهران حضور دارند که میان آنها رأی گیری انجام می‌شود. البته مطابق با آمارهای رسمی اتاق بازرگانی ایران، ۱۴۹۰۰ نفر از اعضای اتاق بازرگانی تهران می‌توانند در رأی گیری شرکت کنند.

بهادرانی همچنین در خصوص افرادی که مشکل ارائه رأی داشته‌اند، گفت: برخی از افراد ممکن است شرایط تعیین شده از سوی هیأت عالی نظارت مبنی بر دارا بودن اعتبار ۱۸ ماهه برای کارت‌های عضویت و ۱۲ ماهه برای کارت بازرگانی را نداشته باشند و بنابراین اجازه شرکت در انتخابات را نخواهند داشت؛ البته گروهی از دارندگان کارت بازرگانی نیز با توجه به اینکه مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای دارند، کارتهایشان تمدید نشده است.

نظارت عالی صورت می‌گیرد، تقلبی در کار نیست

حمید خیرالهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظارت عالیه در رابطه با برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی تهران به صورت عالیه صورت می‌گیرد، گفت: بعد از اینکه شرایط افراد برای رأی گیری محرز شد، یک کارت الکترونیکی با امضای الکترونیکی در اختیار فرد رأی دهنده قرار می‌گیرد تا با مراجعه به دستگاه‌ها، اقدام به ثبت کدهای مدنظر خود نماید.

وی افزود: هر رأی دهنده مجاز است که در ۴ گروه تخصصی که آئین نامه انتخابات اعلام کرده، ۴۰ منتخب را اعلام کرده و ثبت رأی نماید، ضمن اینکه صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی نیز دستگاه‌هایی هستند که فرآیند ثبت رأی را به صورت الکترونیکی صورت می‌دهند. حین رأی گیری به هیچ عنوان امکان شمارش یا شناسایی میزان آرای کاندیداها وجود ندارد و شمارش آرا با پایان زمان رأی گیری و اعلام هیأت نظارت و توقف بخش رأی گیری شروع می‌شود و همه صندوق‌ها به صورت الکترونیکی شمارش آرا شده و تجمیع آرا نیز صورت می‌گیرد و نتیجه نهایی اعلام شده است.

چند دوره مانور برگزار کردیم، صحت دستگاه‌ها راستی آزمایی شده است

خیرالهی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا این دستگاه‌ها به لحاظ فنی دچار خطایی است که صحت آرا را خدشه دار نماید، چراکه برخی از کاندیداها معتقدند که در انتخابات تقلب ممکن است صورت گیرد و گزارش این تخلفات نیز به دادستانی کل کشور نیز ارائه شده است، ادامه داد: این تجهیزات، دستگاه‌هایی است که دارای گواهینامه‌های امنیتی از آزمایشگاه‌های معتبر کشور است و مراجع نظارتی کشور نیز صحت تائیدیه‌ها را اعلام کرده‌اند. این مواردی که اعلام شده است، از نظر اطلاعاتی که در صندوق‌ها قرار داده می‌شود، مطابق با اطلاعاتی است که برگزارکننده به مجری ارائه شده و دقیقاً همان اطلاعات بارگذاری شده است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌ها حسی بر روی اسامی و کدها ندارد و اطلاعاتی که از اتاق بازرگانی دریافت شده و درون دستگاه‌ها قرار می‌گیرد، کاملاً کدشده بوده و درون دستگاه قرار می‌گیرد، بنابراین امکان تقلب و یا خطا وجود ندارد. هیچ هوشمندی نسبت به کدها از سوی دستگاه‌ها وجود ندارد و برخورد با هر رأی دهنده و یا کد کاندیدا، کاملاً یکسان است. البته این موارد تقلب که مطرح می‌شود، موارد عمومی است که مصداقی هم ندارد.

خیرالهی گفت: بر اساس قانون‌ها و آئین نامه‌های اجرایی انتخابات داخل کشور، از انتخابات کشوری گرفته تا انتخابات صنفی، تمام انتظارات را برآورده می‌سازد. نظارتی که اکنون وجود دارد، مطابق با آئین نامه انتخابات اتاق‌های بازرگانی است و انجمن نظارت بر انتخابات کشور، تشکیل شده و در هر یک از اتاق‌های بازرگانی کشور نیز، هیأت نظارت اتاق‌ها تشکیل شده که وظیفه نظارت فنی و اجرایی را بر فرآیند انتخابات کاملاً دارند، ضمن اینکه پروسه چند ماهه ای را با انجمن نظارت سپری کردیم و چند دوره مانور داده‌ایم که خطا بر روی این دستگاه‌ها وجود نداشته باشد. پس همه چیز تحت کنترل است و ادعای مطرح شده صحت ندارد.

نتایج آرا را شورای عالی نظارت اعلام می‌کند

مدیر پروژه سامانه رأی گیری الکترونیکی انتخابات دوره نهم اتاق‌های بازرگانی کشور گفت: ثبت رأی و ادبیات بحث تقلب در این حوزه به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست. راستی آزمایی های لازم نیز به جهت حساسیت‌هایی که از بعد اجرایی وجود دارد، محرز شده است و امروز افتخار داریم که در ۳۴ اتاق بازرگانی کشور انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تمام فرآیندهای مربوط به بحث‌های اجرایی که آیا کاندیداها مجاز به داشتن نماینده دارند، کاملاً به جای خود باقی است و اختلالی در روش با برگزاری الکترونیکی انتخابات ایجاد نمی‌شود. بعد از اتمام رأی گیری، نتایج حداکثر ۲ ساعت اعلام می‌شود.

خیرالهی گفت: نتایج انتخابات ابتدا در اختیار شورای عالی نظارت قرار می‌گیرد و پس از تائید نهایی، اعلام رسمی نتایج صورت می‌گیرد.

تا ساعت ۱۲ ظهر امروز، ۱۳۳۰ نفر در انتخابات شرکت کردند

ابراهیم بهادرانی، رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگاران گفت: تا ساعت ۱۲ ظهر امروز و در تهران، ۱۳۳۰ نفر در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را در صندوق‌های رأی انداخته‌اند، البته باید توجه داشت که اکنون به دلیل اینکه نیمه روز است و ممکن است برخی فعالان اقتصادی در محل کار خود بوده و گرفتاری‌های شغلی داشته باشند، تعداد کمتری مراجعه کرده‌اند؛ این در حالی است که امیدواریم که تعداد بالاتری در ساعات پیش رو برای حضور در پروسه رأی گیری حاضر شوند.

وی اظهار داشت: به هر حال دوره نهم انتخابات اتاق بازرگانی تهران، هم اکنون با نظم و ترتیبی که شاهد آن هستیم، در حال برگزاری بوده و رأی گیری در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

کارت بازرگانی و کاندیداتوری مسعود خوانساری هیچ ایرادی ندارد

بهادرانی در مورد شبهات مطرح شده نسبت به کاندیداتوری مسعود خوانساری، رئیس دوره هشتم اتاق بازرگانی تهران و کارت بازرگانی وی بار دیگر تاکید کرد: از نظر ما به عنوان هیأت نظارت، بررسی‌های لازم صورت گرفته و مطابق با ماده ۱۳۶ قانون تجارت، بسیاری از شرکتها و افرادی که برای پذیرش مسئولیت انتخاب می‌شوند، برای دو سال مسئولیت می‌پذیرند و باید هر دو سال یکبار مجمع برگزار شود و مدیرعامل تعیین می‌شود؛ ولی قانون تجارت می‌گوید تا زمانی که فرد جدیدی معرفی نشده است، افرادی که در پیش انتخاب شده‌اند و به اصطلاح مسئول شرکت هستند و اختیار آن را دارند، اجازه مدیریت دارند.

وی اظهار داشت: مطابق با قانون تجارت، به دلیل اینکه فرد جدیدی به جای آقای خوانساری معرفی نشده، مدیریت ایشان در شرکت مذکور اعتبار دارد؛ بنابراین اگرچه ممکن است از قانون تجارت تفسیرهایی صورت گیرد، ولی قانون صراحت دارد که تا زمانی که تغییرات صورت نگیرد، فرد انتخاب شده، قابلیت مدیریت داشته و معتبر است. این نظر هیأت نظارت است و لاغیر.

بهادرانی گفت: این موضوع بارها و بارها به معترضان اعلام شده و این نظر نیز از سوی شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران، به انجمن نظارت اعلام شده و انجمن نظارت نیز، جواب بازرسی وزارت صنایع را داده است. از نظر ما به عنوان هیأت نظارت، نه تنها آقای خوانساری بلکه شرکتهایی که این چنین شرایطی دارند، تا زمانی که فرد جدیدی را معرفی نکنند، می‌توانند افراد قبلی را مسئول بدانند.

وی با بیان اینکه برخی مدعی هستند که شرکت ایشان طی سالهای گذشته، هیچ‌گونه فعالیتی نداشته است، گفت: این شرکت هر سال اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه داده است و مسعود خوانساری نیز به عنوان مدیرعامل، این اظهارنامه را امضا و ارائه کرده است. بنابراین شرکتی معتبر است که اظهارنامه داده باشد و حتی ممکن است فعالیت صورت نداده باشد یا حتی فعالیت صفر تا میلیاردی داشته باشد.

به گفته بهادرانی، تا زمانی که انحلال این شرکت اعلام نشود، از نظر ما فعالیت آن پذیرفته شده است.

اخذ ۳۸۰۰ رأی تا ساعت ۱۶:۳۰

ابراهیم بهادرانی همچنین از مشارکت ۳ هزار و ۸۰ نفر در فرآیند انتخابات اتاق بازرگانی تهران خبر داد و گفت: تا ساعت ۱۶:۳۰ بالغ بر ۳ هزار نفر از فعالان اقتصادی و دارندگان کارتهای بازرگانی و عضویت اتاق بازرگانی تهران، در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: تمام کسانی که یک در هزار را به دولت پرداخت نکرده یا مشکل مالیاتی دارند، اجازه حضور در انتخابات را نداشتند و کارت آنها به روز نیست؛ این در حالی است که ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر از اعضای اتاق بازرگانی تهران می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

بهادرانی همچنین گفت: اگر نیاز باشد، مهلت رأی دهی در انتخابات امروز را تمدید خواهیم کرد.

رأی‌گیری ۱.۵ ساعت تمدید شد

با تصمیم هیأت نظارت بر انتخابات اتاق تهران، ساعت رأی‌گیری در نهمین دوره انتخابات هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران یکساعت و نیم تمدید شد.

به این ترتیب پایان رأی‌گیری ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.

مهلت رأی دهی تمدید نخواهد شد

ابراهیم بهادرانی گفت: با تصمیم شورای عالی نظارت، مهلت رأی دهی برای انتخابات دوره نهم اتاق بازرگانی تهران، دیگر تمدید نخواهد شد. بر این اساس رأی گیری تا ساعت ۱۹:۳۰ خاتمه می‌یابد.

وی افزود: تاکنون ۳۴۰۳ نفر رأی خود را به صندوق‌های رأی انداخته‌اند که این رقم ۷۵ نفر بیش از دوره گذشته است و البته هنوز تا پایان نانتخابات نیم ساعت زمان باقی است.

پایان رأی گیری انتخابات / ‏درهای‬ هتل لاله بسته شد

رأی گیری نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران که با نظر هیأت عالی نظارت به مدت یک و نیم ساعت تمدید شده، پایان یافت و به این ترتیب، ۳۴۱۷ نفر در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

نتایج انتخابات اتاق بازرگانی تهران

نتایج انتخابات اتاق بازرگانی تهران به شرح زیر است:

بازرگانی:
مسعود خوانساری
سیده فاطمه مقیمی
ناصر ریاحی
محمدرضا انصاری
عباس ارگون
محمد لاهوتی
سیدرضی حاج اقا میری
افشین کلاهی
محمد امیرزاده
شهاب جوانمردی
سید مجید صدری
محمدرضا طلایی
مجید حسینی نژاد
مهدی شریفی نیک نفس
مهرداد عباد
محمدمهدی فنایی

صنعت:
هاله حامدی فر
حسن احمدیان
سیدمحمد اتابک
محمدرضا زهره وندی
رضا پدیدار
علی نقیب
محمود نجفی عرب
حمیدرضا صالحی
محمدرضا نجفی منش
عباسعلی قصاعی
علیرضا کلاهی صمدی
هرویک یاریجانیان
فرزین فردیس
محمدحسن دیده ور

معدن:
علا میرمحمدصادقی
فریال مستوفی
محمدرضا بهرامن
سجاد غرقی

کشاورزی:
احمدرضا فرشچیان
کاوه زرگران
احمد صادقیان
حسن فروزان فرد
مهدی معصومی
علی تقوی فر

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا