اقتصاد کلان

افزایش ۱۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات فرهنگی

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از افزایش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات فرهنگی کشور در بودجه سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سیده فاطمه ذوالقدر در برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه اکثر دستگاه های مرتبط با کمیسیون فرهنگی مجلس در لایحه بودجه سال آینده با کاهش شدید اعتبارات مواجه شده بودند.

وی اظهارداشت: تمامی درخواست ها این بود که حداقل سقف اعتبارات دستگاه های فرهنگی در سال ۹۸ همانند بودجه سال ۱۳۹۷ باشد.

همچنین بخوانید

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته در کمیسیون تلفیق مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات فرهنگی بودجه سال آینده اضافه تا بخشی از کاهش اعتبارات دستگاه های مرتبط با این حوزه جبران شودچون اعتبارات دستگاه های فرهنگی کشوردر بودجه ۹۸ از ۹۷ نیز کمتر شده بود.

وی در ادامه پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی به هریکی از زوجین را از دیگر مصوبات مربوط به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برشمرد و افزود: این وام با یک ضامن و با دوره باز پرداخت پنج ساله خواهد بود.

ذوالقدر اظهارداشت: اعتبارات نهاد کتابخانه های عمومی نیز در بودجه سال آینده با کاهش شدید رو به رو بود که ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی، مرمت و همینطور بودجه های عمرانی در این حوزه به تصویب رسید.

وی همچنین اختصاص ۱۰ درصد بهای بلیط اجرای کنسرت ها در تهران و کلانشهرها جهت تقویت مسائل فرهنگی و هنری به خصوص در استان های محروم و کم برخوردار کشور را از دیگر مصوبات مجلس در حوزه فرهنگ برشمرد و یادآورشد: منابع درآمدی مورد پیش بینی از این محل نیز ۱۵۰ میلیارد تومان است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا