بین الملل

کشورهای بریکس سیستم پرداخت مشترک ایجاد می‌کنند

۵ اقتصاد بزرگ درحال ظهور، برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی (بریکس)، در حال ایجاد یک سیستم پرداخت مشترک جدید هستند که به آن بریکس پِی، می‌گویند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، ۵ اقتصاد بزرگ درحال ظهور، برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی (بریکس)، در حال ایجاد یک سیستم پرداخت مشترک جدید هستند که به آن بریکس پِی، می‌گویند.

خبرگزاری ایزوستیای روسیه با اشاره به بیانیه صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، گزارش داد: کشورهای بریکس می‌خواهند یک کیف پول ویژه آنلاین به وجود بیاورند تا سیستم‌های پرداخت ۵ کشور عضو را یکپارچه کند. گزارشات حاکی از این است که صندوق سرمایه‌گذاری روسیه، در کنار شرکای خود از چین و هند، که دارای تکنولوژی لازم برای به راه انداختن این سیستم هستند، روی پروژه کار می‌کنند.

این سرویس مشابه سرویس‌های کنونی اپل پِی و سامسونگ پِی خواهد بود و به کاربران اجازه می‌دهد تا صرف‌نظر از اینکه حساب مشتری از چه ارزی استفاده می‌کند، با یک اپلیکیشن تلفن هوشمند، پرداخت خود را انجام دهند. به این منظور، یک پلت‌فرم ویژه فضای ابری ایجاد خواهد شد، تا سیستم‌های ملی پرداخت کشورهای عضو بریکس را به هم مرتبط کند.

ورژن آزمایشی و اولیه این سیستم پرداخت، قرار است در ماه آوریل در آفریقای جنوبی استفاده شود. آفریقای جنوبی در دسامبر ۲۰۱۰ به این گروه ملحق شد و حرف اس را به انتهای نام آن افزود.

طبق گفته معاون صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، سیستم پرداخت مختص بریکس، تا حد زیادی وابستگی این کشورها به سازمان‌های پرداخت بین‌المللی را کاهش خواهد داد. با توجه به نوسانات بازارهای مالی و نرخ دلار، یکپارچه‌سازی سیستم‌های پرداخت ملی، اولویت اول این بلوک است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا