گردشگری

صنعت گردشگری دچار چالش منفی شده است

رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از چالش منفی در صنعت گردشگری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  دکتر محمد شریف ملک زاده رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری در کشور گفت: با وجود مقررات جدید و عدم وجود حمایت دولت از بخش خصوصی این صنعت دچار چالش شده است.

وی افزود: با حضور هر گردشگر در ایران یک سفیر فرهنگی در جهان خواهیم داشت و این در حالی است که هیچ حمایتی از تورگردانان در خصوص بازاریابی، تبلیغات و جوایز صادراتی صورت نمی گیرد.

همچنین بخوانید

وی افزود: بخش خصوصی از ما تعامل می خواهد و این تعامل با در اختیار گذاشتن اختیارات در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به انجمن ها و اتحادیه ها اتفاق خواهد افتاد. وی وظایف دولت را صرفا نظارت بر عملکرد بخش خصوصی دانست.

دکتر ملک زاده در خصوص آمار ارائه شده در مورد تعداد گردشگران خارجی گفت: ما در حوزه گردشگری آمار دقیقی نداریم. اکثر گردشگران از کشورهای همسایه وارد ایران شده که هیچ هزینه ای نمی کنند. توریست واقعی کسی است که در هتل ها اسکان یافته و مبادرت به خرید صنایع دستی نماید و به معنای واقعی ارز به کشور وارد کند.

وی تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه را ملزم دانست و افزود: از دوره هشتم تا کنون این مسئله در شرف اتفاق است و در صورت این تغییر ما شاهد نتایج بهتر در حوزه گردشگری خواهیم بود.

ملک زاده از ظرفیت های کم نظیر کشور و نقش آن در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا یاد کرد و افزود: ایران کشوری است که با چند ساعت حرکت از شمال به جنوب ما فصل بهار را تجربه خواهیم کرد و اگر این صنعت گردشگری توسعه پیدا کند بدون هیچ وابستگی به خارج از کشور ما به اقتصاد درون زا دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به موفقیت کشور امارات در جذب توریست افزود: امارات بدون داشتن فضای بوم گردی، طبیعت، تاریخ و تمدن و صرفا با مدرنیته کردن دست ساز، مبادرت به جذب میلیون ها توریست کرده است.

ملک زاده در خصوص تعامل مجلس با دولت و نیز استقبال از حوزه گردشگری گفت: اگر دولت مبادرت به ارائه طرح و لایحه در خصوص توسعه گردشگری و جذب توریسم نماید قطعا مجلس شورای اسلامی از این فضا حمایت خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا