بین الملل

دلار قدرتمند به رقابتی بودن آمریکا ضربه می‌زند

دونالد ترامپ، دیشب با انتقاد مجدد از فدرال‌رزرو گفت: سیاست‌های بانک‌مرکزی برای بالا بردن نرخ بهره، باعث تقویت دلار شده که این امر، به رقابتی بودن ایالات‌متحده آمریکا آسیب می‌زند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، دیشب با انتقاد مجدد از فدرال‌رزرو گفت: سیاست‌های بانک‌مرکزی برای بالا بردن نرخ بهره، باعث تقویت دلار شده که این امر، به رقابتی بودن ایالات‌متحده آسیب می‌زند.

ترامپ در کنفرانس سالانه اقدامات سیاسی محافظه‌کاران در آکسون هیل، گفت: ما یک آقایی در بانک مرکزی داریم که خیلی از دلار قدرتمند خوشش می‌آید. من هم خواهان یک دلار قدرتمند هستم، اما من دلاری را می‌خواهم که برای کشور ما مفید باشد، نه دلاری که آن‌قدر قدرتمند باشد که جلوی معاملات ما با دیگر کشورها را بگیرد.

ترامپ که در کمپین‌های انتخاباتی، اقتصاد را به بخش مهمی از پایگاه سیاسی خود تبدیل کرده بود، بارها از فدرال‌رزرو و رئیس این نهاد که خود به این سمت منصوب کرده، برای بالا بردن نرخ بهره، انتقاد کرده است.

ترامپ گفت: ما یک آقایی در فدرال‌رزرو داریم که از محدود کردن کمی فضای مالی (نرخ بهره بالا) خوشش می‌آید. ما دلار قدرتمند می‌خواهیم، اما نرخ آن باید منطقی باشد. می‌توانید تصور کنید که اگر ما نرخ بهره را افزایش نمی‌دادیم، چه اتفاقی می‌افتاد این باعث می‌شد نرخ دلار کمی پایین‌تر از این باشد.

در کل، یک ارز ضعیف‌تر باعث می‌شود صادرات کشور رقابتی‌تر شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا