بانکبانک و بیمه

بانک پارسیان ۵۳ حساب فعال در جهان دارد

مدیر امور بین الملل اعلام کرد: در حال حاضر بانک پارسیان بزرگترین شبکه روابط کارگزاری بین المللی در میان بانکهای ایرانی را دارا است و در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی و حوالجات قریب به اتفاق کشورهای اروپایی را پوشش می دهد و برخی از بانکهای کشور در شرایط پسا تحریم نیز از طریق بانک پارسیان فعالیت های بین المللی خود را انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، ،علائی مدیر امور بین الملل بانک پارسیان با اشاره به پیشگام بودن بانک پارسیان در ایجاد روابط کارگزاری با بانکهای کشورهای مختلف جهان در اروپا و آسیا گفت: سوئیفت بانک پارسیان قبل از برجام و از بدو تاسیس بانک فعال بوده و هیچگاه با مشکل مواجه نگردیده است و مجموعه اقدامات و دستاوردهای بانک پارسیان در ایجاد روابط گسترده کارگزاری تنها مربوط به دوره پسا تحریم نمی باشد بلکه پیش از تحریم ها نیز ارتباطات گسترده ای با بانکهای مختلف ایجاد کرده و امکان دسترسی و تعامل با بانکهایی که در دوران تحریم با بانکهای ایران همکاری داشته اند را در دستور کار خود لحاظ نموده بود. در دوران پسا تحریم نیز بانک پارسیان ضمن احیا روابط کارگزاری، ایجاد روابط کارگزاری جدید را مدنظر قرار داده و سعی نموده علیرغم مسائل و مشکلات داخلی کشور در پاسخگویی به سوالات بانکهای کارگزار پاسخ های مورد قبول را درباره مقررات شناخت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML)، تطبیق (Compliance) و مدیریت ریسک (Risk Management) در سطحی که مورد قبول واقع شود ارائه نماید.
۴۰۰ پیام سوئیفت  و ۲۳۰ رابطه کارگزاری
وی ادامه داد: بانک پارسیان پس از موافقت هسته ای اولیه بیش از ۴۰۰ پیام سوئیفت به منظور احیا و ایجاد روابط کارگزاری به بانکهای مختلف در اقصا نقاط دنیا ارسال و ضمن توضیح در تغییر شرایط تحریم خواستار تعامل هرچه بیشتر با بانکهای مذکور گردید بدین ترتیب موجبات فعال شدن حسابهای قبلی و همینطور افتتاح حسابهای جدید را فراهم نمود.
به گفته مدیر امور بین الملل بانک پارسیان هم اینک بانک پارسیان با بیش از ۵۰ کشور جهان و ۲۳۰ بانک رابطه سوئیفتی و رابطه کارگزاری داشته که در حال گسترش می باشد و این امر زمینه ساز امکان تعاملات بیشتر مالی بویژه حضور بانکهای بزرگ در سرمایه گذاری و تامین مالی خارجی خواهد بود.
علائی با اشاره به ارزیابی وزارتخانه های ذیربط و بانک مرکزی اعلام نمود در جابجایی وجوه خارج از کشور شرکت های نفتی و گازی که همگی دارای منشا مشخص و قابل قبول بانکهای خارجی است همواره حسابهای بانک پارسیان نزد بانکهای خارجی معرفی و با هماهنگی های لازم حوالجات انجام پذیرفته است. علاوه بر آن بانک پارسیان بعنوان یکی از بانکهای عامل بانک مرکزی در تنظیم ارز داخل و خارج از کشور فعال بوده و مورد تقدیر ریاست کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته است.
بانک پارسیان ۵۳ حساب فعال در جهان دارد
وی افزود: بانک پارسیان در زمینه اعتبار اسنادی با اکثر بانکهای خارجی ارتباط داشته و ۵۳ حساب فعال در کشورهای مختلف جهان دارد که قطعاً تعداد آنها بتدریج افزایش خواهد یافت بعنوان مثال بانک پارسیان در اروپا با بانکهای ایتالیا-اسپانیا-سوئیس-آلمان-فرانسه-هلند-اتریش-بلژیک-دانمارک-فنلاند-سوئد-نروژ-انگلستان و ترکیه دارای حساب و روابط کارگزاری است که بعضاً در برخی از کشورهای مذکور تعداد بانکها بیش از ۲ بانک می باشد و باتوجه به حوزه جغرافیایی بانکهای مذکور می توان حوزه اروپا را پوشش داد. در حوزه آسیا نیز کشورهای مالزی-اندونزی-تایلند-امارات-عمان-قطر-بحرین-چین-کره جنوبی-هند-تایوان-تاجیکستان-قزاقستان  -ترکمنستان-پاکستان را می توان نام برد همچنین در کشور روسیه نیز دارای حساب و رابطه کارگزاری هستیم.
وی اظهار داشت: بانک پارسیان با بانکهای کشورهای بلغارستان، کرواسی، چک، مجارستان، اسلواکی، لهستان، پرتغال و رومانی نیز روابط کارگزاری فعال دارد. پس از اجرایی شدن برجام مدیریت بین الملل پارسیان جلسات متعددی با بانکها و شرکت های مطرح خارجی در سطح بین الملل برگزار کرده که منجر به افتتاح حساب بسیاری از شرکتهای بزرگ و بین المللی نزد این بانک گشته است.
علایی گفت: شعبه بغداد پارسیان نیز بسیار فعال بوده و تجارت بازرگانان دو کشور را به خوبی پوشش می دهد. بانک پارسیان تاکنون پرداختهای خاص و مجوزدار بسیاری به مقصد امریکا به انجام رسانده که می توان از آن میان به پرداخت های مربوط به قطعات بویینگ و تجهیزات پزشکی مختلف اشاره نمود. همچنین این بانک آغازگر پرداخت های مربوطه به شرکت ایرباس و خرید هواپیما برای ایران می باشد.
علائی اضافه نمود: روابط کارگزاری بانک پارسیان با بانک مرکزی فرانسه برقرار گردیده ضمن اینکه بانک پارسیان بعنوان تنها بانک ایرانی نزد یکی از بانکهای فرانسه حساب افتتاح نموده و ارسال حواله و گشایش اعتبار را انجام داده است.
انتخاب بانک پارسیان به عنوان یکی از بانک های مجاز جهت فعالیت های بشردوستانه
وی افزود: باتوجه به اینکه متعاقب برنامه اقدام کاری مشترک (JPOA) بانک پارسیان بعنوان یکی از بانکهای مجاز جهت فعالیت های بشر دوستانه انتخاب گردید در دوره تحریم نیز حجم قابل توجهی از تجارت کالا و خدمات بشر دوستانه و واردات دارو و غذا را پوشش داد.
وی اظهار داشت: بانک پارسیان با در اختیار نهادن حساب خود نزد یوکو بانک هند و مگا بانک تایوان به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که بعلت تحریم قادر به فعالیت نبود جابجایی منابع از حساب مذکور به حساب بانک های ایرانی را بعهده گرفت که این امر در حال حاضر نیز ادامه دارد. همچنین بانک پارسیان با استفاده از خدمات کارگزاران بیش از ۵/۱ میلیارد یورو از بدهیهای شرکت ملی گاز ایران به کشور ترکمنستان را پرداخت نمود و در حال حاضر تنها بانکی است که در بانک اقتصاد خارجی ترکمنستان دارای حساب می باشد.
مدیر امور بین الملل بانک پارسیان ضمن اشاره به این مطلب که در دوران تحریم و قبل از لغو تحریم ها نیز فعالیت های موثری در بانک پارسیان صورت گرفته است گفت: بدلیل افق مثبت تعاملات بین المللی بانک پارسیان تنها بانکی بود که با ایجاد اداره فاینانس در زیر مجموعه مدیریت امور بین الملل آمادگی خود را در مذاکرات با بانکهای خارجی جهت تامین منابع خارجی با هماهنگی با بانک مرکزی اعلام و در تمامی قراردادهایی که تاکنون از طرف بانکهای خارجی پیشنهاد گردیده حضور و مشارکت فعال دارد که نمونه آن تامین مالی کوتاه مدت اگزیم بانک کره با بانک پارسیان است.
همکاری بانک پارسیان با بیمه صادراتی ایتالیایی( ساچه )
علایی با اشاره به همکاری گسترده بانک با موسسات معتبر بین المللی گفت: همچنین امضاء MOU با موسسه بیمه صادراتی ایتالیایی (ساچه) بدون پشتوانه ضمانت نامه دولتی و صرفاً با صدور ضمانت نامه بانکی توسط معاونت  بین الملل بانک این امکان را فراهم آورده که از خدمات این موسسه بمنظور پوشش اعتبارات اسنادی و نیز تامین مالی پروژه های معرفی شده توسط بانک استفاده گردد.
وی افزود: بانک پارسیان با برگزاری دوره های تطبیق برای پرسنل این بانک و سایر بانکهای کشور تلاش در ارتقا سطح و دانش بانکی پرسنل سیستم بانکی ایران داشته است که همواره با استقبال فراوان سایر بانکهای کشور مواجه گشته است.
علایی در پایان بر این نکته تاکید کرد که همکاران مدیریت امور بین الملل بانک پارسیان به این موفقیت ها بسنده ننموده و شایستگی و تحقق اهداف بیش از پیش بانک در عرصه بین المللی را دنبال خواهند کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا