بورسبورس اوراق

اوراق اسناد خزانه سازمان تامین اجتماعی فردا در فرابورس عرضه می‌شود

از روز فردا (چهارشنبه۱۵اسفنده ماه) اوراق اسناد خزانه سازمان تامین اجتماعی در سررسیدهای مختلف در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فرابورس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد اوراق اسناد خزانه اسلامی در سررسیدهای مختلف را به شرح جدول ذیل در روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه‌ در راستای اجرای مفاد ماده۱۱«دستورالعمل پذیرش و عرضه اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس» عرضه نماید.»

بر این اساس، ناشر این اوراق وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت و فروشنده آن سازمان تامین اجتماعی است.

همچنین عامل پرداخت در سررسید این اوراق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بوده و ارزش اسمی هر ورقه اوراق اسناد خزانه اسلامی نیز یک میلیون ریال است.

لازم به ذکر است، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله بانک‌ها، نهادهای مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاران و تأمین سرمایه‌های شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های عمومی از جمله شهرداری‌ها می‌توانند با در اختیار داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به خرید اسناد خزانه اسلامی اقدام نمایند. همچنین معامله‌گران بر خط (آنلاین تریلرها) می‌توانند به همراه ایستگاه‌های کاری کارگزاران عضو فرابورس ایران نسبت به ورود سفارش در جلسه عرضه موضوع این اطلاعیه اقدام نمایند.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا