صنعت، معدن، تجارتصوت

رونق اقتصادی در سایه تعامل با همسایگان

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: تعامل مناسب و مطلوب با همسایگان از جمله راهکارهای مهم برای رونق بخشی به اقتصاد کشور به خصوص در منطقه آزاد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محسن نریمان در گفتگو با رادیو اقتصادافزود: منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
وی همچنین اظهارداشت: ارتباط ایران از طریق همین کشورها با ترکیه و کشورهای جنوب قفقاز برقرار می شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: پس از فروپاشی شوروی سابق فعالیت های خوبی در حوزه های مختلف بویژه اقتصادی در این جمهوری خودمختار در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ارتباطات خیلی خوبی بین ایران و نخجوان برقرار است بر ضرورت تعمیق روابط هرچه بیشتر بین همسایگان به خصوص این کشور تاکید کرد.

همچنین بخوانید

نریمان همچنین در خصوص سفر یک روزه خود به جمهوری خودمختار نخجوان به رادیو اقتصاد اظهارداشت: این سفر با حضور جمعی از مدیران منطقه آزاد ارس، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی انجام شد.

وی گفت: خوشبختانه در این سفر با «واصف طالب اف» رئیس مجلس عالی و «فامیل سیداف» وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری خودمختار نخجوان دیدار و در زمینه هماهنگی لازم برای واردات و صادرات بر اساس نیازهای دو طرف و همینطور مشکلات مربوط به تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تبادل نظر و گفتگو شد.

این مقام مسئول افزود: جدا از این معاونان منطقه آزاد ارس با معاونان وزرای نخجوان و همچنین فعالان اقتصادی منطقه با فعالان اقتصادی این جمهوری دیدار و در خصوص مسائل گردشگری، اقتصادی، تولید و غیره به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی همچنین بازدید از کارخانه های کشور نخجوان را از دیگر برنامه های کاری خود عنوان کرد و اظهارداشت: بخش عمده ای از مواد اولیه این واحدها از ایران تامین می شود.

نریمان درادامه این مصاحبه رادیویی یادآورشد: مسئله گردشگری در کنار سایر فعالیت های اقتصادی و تجاری از جمله از آیتم های که می تواند به رونق اقتصادی دو کشور کمک کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا