امور زیربناییتعاون و اشتغال

توانمندیهای فنی‌وحرفه‌ای را برای مدیریت محلی باید توسعه دهیم

معاون وزیر کار با تاکید اینکه همه ما باید توانمندی‌های خود را برای مدیریت محلی افزایش دهیم، گفت: به دنبال این هستیم که که رشته‌های مدیریت فنی و حرفه ای را در دانشگاه ها ایجاد کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای، سلیمان پاک سرشت، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در کارگاه بین المللی مدیریت مؤسسات و مراکز آموزش فنی وحرفه ای که با حضور اساتید و مدرسان سازمان جهانی کار ILO در این مرکز برگزار شد، گفت: توسعه نگاه محلی یک اتفاق نیست، بلکه شروع تغییر و تحولی در مدیریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

پاک سرشت گفت: برای به روز کردن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی مؤثری صورت گیرد و رؤسای مراکز در خط مقدم این فرآیند هستند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه رؤسای مراکز، هسته اصلی توسعه نگاه محلی آموزش‌های فنی وحرفه ای هستند، تأکید کرد: همه ما باید توانمندی‌های خود را برای مدیریت محلی افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در صف اول این موضوع رؤسای مراکز قرار دارند، گفت: رؤسای مراکز باید شناخت کافی از محیط پیرامون خود داشته باشند و به آن اهمیت دهند و در مدیریت محلی از آن به بهترین صورت ممکن استفاده کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه نگاه محلی، شروع یک روندی است که باید به سمت آن برویم و به تازه‌ترین آموزش‌های روز در حوزه مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز داریم.

وی افزود: رؤسای مراکز، تأثیرات و یافته‌های کارگاه مذکور را در توسعه محلی استان‌های خود پیاده سازی کنند و مشتاقانه پیگیرم تا دستاوردهای برگزاری این کارگاه را در برنامه‌های آتی ببینم.

پاک سرشت از رؤسای مراکز خواست تا تغییرات جدی را در تکنولوژی و نیازهای آموزشی خود تحلیل، اجرا، برآورد و ارزشیابی کرده و در مدیریتشان لحاظ کنند.

وی افزود: من به این تغییر امیدوارم چون اطمینان دارم به دانش روز مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیاز داریم و به دنبال این هستیم که بتوانیم رشته‌ها و مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای را در دانشگاه‌های کشور ایجاد کنیم.
وی تأکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باید به سازمان چابک با دانش روز برای مدیریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تبدیل شود.

کارگاه آموزشی مذکور با حضوراستفانو مرانته، مسئول برنامه توسعه مهارت‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مرکز بین المللی آموزش سازمان جهانی کار ILO ، خانم مارتا ماخول، کارشناس آموزش حرفه‌ای و ۴۰ نفر از رؤسای منتخب مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور از دوازدهم اسفند آغاز و تا شانزدهم این ماه در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور ادامه دارد.

کارگاه آموزشی مدیریت مؤسسات آموزش فنی و حرفه‌ای پیرو در خواست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به مرکز بین المللی آموزشی، سازمان جهانی کار (ILO-ITC) به صورت سفارشی و طبق نیازهای مشخص طرف ایرانی سازماندهی و برنامه ریزی شده و مدرسان ILO در این دوره زمانی در حال پیاده سازی آموزش‌ها در مرکز تربیت مربی هستند.

این کارگاه با هدف کمک به مدیران مراکز و مسئولان دولتی به منظور درک عمیق‌تر چالش‌های مدیریت مراکز آموزش فنی وحرفه ای در شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی در راستای تدوین و توسعه سیاست‌ها، اقدامات و شیوه‌های جدید در سطح بومی محلی با هدف افزایش پایداری، کیفیت و اثربخشی مؤسسات و مراکز آموزشی، طراحی شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا