ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

واردات گوشی آیفون به دلیل محدودیت جدید اپل ممنوع می‌شود؟

در هفته گذشته دسترسی به تعدادی از اپلکیشن‌های ایرانی به دلیل به محدودیت جدید اپل ممنوع شد، اما آیا چنین اتفاقی ممکن است از واردات گوشی آیفون جلوگیری کند؟

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه در خصوص مسدود شدن اپلکیشن‌های ایرانی از سوی شرکت اپل عنوان کرد ما به کسانی که قصد دارند بازار کشورمان را مختل کنند، بهایی نخواهیم داد. این مقام مسئول متذکر شد اگر امکانات یک کالا از سوی شرکت سازنده محدود شود، این اقدام آن‌ها در میزان خرید مردم، در ثبت سفارش آن کالا یا ورود آن به کشور تاثیرگذار خواهد بود.

احتمال ممنوعیت واردات گوشی آیفون چقدر است؟
ابراهیم درستی در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت جدید اپل باعث می‌شود تا از واردات گوشی آیفون جلوگیری شود، عنوان کرد من در خصوص این موضوع مسئولیتی ندارم و در زمینه ثبت سفارش این کالا مسئولان دیگری می‌بایست تصمیم‌گیری کنند. این مقام مسئول افزود البته اگر قرار باشد کالایی بدون خدمات اولیه به کشور وارد شود، از نظر ما آن کالا کیفیت مورد نیاز را ندارد و اگر سازمان تشخیص دهد، قطعا در خصوص ثبت سفارش این کالا تصمیم‌گیری می‌کند.

 

گفتنی است بر اساس آمار در سال ۹۶ حدود ۲ میلیارد دلار برای واردات آیفون هزینه شده است. همچنین در سال‌های اخیر در خصوص واردات گوشی های آیفون و راه‌اندازی نمایندگی رسمی اپل در ایران خبرهایی شنیده می‌شد تا این شرکت بتواند میزان فروش خود را افزایش دهد، اما محدودیت‌های جدید اپل که باعث شده است تعدادی از اپلیکیشن‌های ایرانی مسدود شوند، احتمال ممنوعیت واردات گوشی های آیفون را افزایش داده است.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا