بانکبانک و بیمه

بانک مهر اقتصاد ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

معاون اعتبارات بانک خبر داد:

بانک مهر اقتصاد همراستا با قانون عملیات بانکی بدون ربا و درچارچوب مقررات ابلاغی بانک مرکزی در سال ۹۷ طی مدت ۳۰۰ روز ، مبلغ ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از  روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، محمد قضایی – معاون اعتبارات بانک – با اعلام خبر فوق، گفت: این بانک با الهام از منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر تعیین دهه چهارم نظام به نام«دهه پیشرفت و عدالت» همواره تلاش داشته تا به عنوان یک بانک پیشرو گام‌های بلند و موثری در راستای اهداف کلان اقتصادی کشور بردارد از اینرو با تلاش همه جانبه همکاران موفق به پرداخت تعداد ۶۳۷ هزار و ۱۰۲ فقره تسهیلات به مبلغ  ۳۰۰ هزار میلیارد ریال به متقاضیان شد.

قضایی افزود: اعتبارات تخصیص یافته در بخش‌های مختلف اقتصادی با تمرکز همزمان بر کیفیت و کمیت وام و تسهیلات پرداختی ۴۵ درصد بالاتر از بودجه ابلاغی (فراتر از انتظار) با اتخاذ دو سیاست کلی در پرداخت محقق شد.

معاون اعتبارات در تبیین دو خط مشی اصلی بانک مهر اقتصاد در ارائه تسهیلات، ابراز داشت: یکی از برنامه های اعتباری بانک مشتمل بر اتخاذ سیاست های خدماتی با رویکرد عدالت محوری برای مرتفع ساختن نیازهای عمومی آحاد جامعه در اقصی نقاط کشور می باشد.

وی پرداخت وام قرض الحسنه به مبلغ ۳۵,۵۰۳ میلیارد ریال به ۱۵۹,۳۵۳ نفر (حدود ۱۲% از کل تسهیلات اعطایی بانک در سال۹۷)، ارایه خدمات مالی به اقشار مختلف جامعه به مبلغ ۲۱۶,۲۷۰میلیارد ریال و به تعداد ۴۷۵,۲۸۸ فقره تسهیلات عقود اسلامی با اقساط بلندمدت، تنزیل اسناد ( چک ) و خرید دیون مشتریان در قالب تسهیلات خرید دین تحت عنوان طرح سرو مهر به مبلغ  ۴۸,۲۱۸ میلیارد ریال در ۲,۳۹۷فقره و طراحی و اجرای طرح کارت اعتباری کالای ایرانی به منظور هدایت نقدینگی به بخش های مولد تولیدی را ازجمله سیاست های خدماتی بانک در ارائه تسهیلات عنوان کرد.

قضایی اتخاذ سیاست های اقتصادی در جهت نیل به اهداف عالیه نظام و توسعه متوازن را از دیگر برنامه های تسهیلاتی این بانک عنوان کرد و گفت: حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی و تخصیص هدفمند اعتبارات به سمت شبکه‌های تولیدی و حوزه های تاثیرگذار اقتصادی مانند صنایع خودرویی، غذایی، دارویی، نفت، گاز، پتروشیمی، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، مسکن، بازرگانی داخلی، صادرات و واردات و صنایع لوازم خانگی ایرانی در این راستا بوده است.

وی افزود: همچنین در بهمن ماه سال جاری و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پرداخت مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات هدف گذاری گردید که این امر نیز محقق شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا