خودروصنعت، معدن، تجارت

بازار داغ خرید و فروش خودروهای پاژن در سایت دیوار

پاژن یکی از کهنه سربازان آفرودی ایران است که از دهه ۸۰ توسط مرتب خودرو در ایران تولید می شد. این خودرو که تماما برای مسیر های آفرودی ساخته شده بود با قابلیت‎های بسیاری که داشت توانست دل آفرود سواران ایرانی را بدست آورد. این خوردو بر پایه لندرور دیفندر ساخته شده بود. از آن جهت که پس از جنگ ایران در دهه ۷۰ واردات لندرور به ایران محدود شد. پاژن می‎توانست جایگزین بسیار خوبی برای این خودرو باشد. هر چند ویژگی‎های دیفندر در سطح بالاتری قرار داشت. اما به عنوان یک آفرود تولید داخل با قیمت میانه گزینه بسیار مناسبی برای آفرود سواران ایرانی محسوب می‎شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  از این رو بازار خرید و فروش پاژن دست دوم در ایران هنوز هم ادامه دارد. البته اخیرا مرتب خودرو دست به تولید خودرو آفرودی دیگری زده است که به با نام هرور وارد بازار شده و ویژگی‎های مشترک زیادی با پاژن دارد.

پپ

پاژن در نسخه‎های مختلفی مانند پاژن وانت تک کابین و دو کابین و پاژن چهار در و دو در در ایران موجود می باشد. این خودرو به دلیل شباهتی که با لندرور دیفندر قدیمی ایران دارد تداعی کننده نوستالژی های دهه ۵۰ تا ۷۰ شمسی است. از این رو بسیاری از جوانان قدیم نیز با این خودرو خاطره های خود را زنده می کنند. اگر شما هم فردی جویای هیجان در جاده های خشن و صعب العبور آفرودی هستید خرید پاژن دست دوم به همراه تجهیزات مخصوص برای آفرود های سخت گزینه بسیار مناسبی برای شماست. در ادامه نگاهی داریم به بازار خرید و فروش پاژن دست دوم در بازار فعلی ایران.

قیمت پاژن مدل ۷۴ تا ۷۸

پاژن های مدل ۷۴ تا ۷۸ تقریبا ۲ نسل از آخرین نسل پاژن ها فاصله دارند. اکثر خودرو های مربوط به سال های ۷۴تا ۷۸ به دلیل این که بین آفرود سواران زیادی دست به دست شده اند دارای تجهزات کامل آفرودی هستند و حتی موتور بعضی از آن ها برای پیمودن مسیر های دشوار تر تقویت شده است. اگر به آگهی های خرید پاژن در دیوار سری بزنید خواهید دید که مدل ۷۴ تا ۷۸ این خودرو با مبلغی حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون به فروش می‎رسند. این خودروها به دلیل امکانات متفاوت مانند لاستیک‎ها، سپر و تجهیزات آفرودی که دارند با قیمت‎های متفاوتی به فروش می رسند.

البته نمونه هایی از پاژن مدل۷۶ با موتور ۲٫۵ لیتری سانتانا نیز در بازار موجود است که با قیمت بالاتری به فروش می رسد. در سال های ۷۰ تا ۷۶ شرکت مرتب خودرو بر روی پاژن‎های خود موتور سانتانا اسپانیا را قرار می داد. اما از بین این مدل‎ها تنها مدل های سال ۷۴ تا ۷۶ پاژن سانتانا در موجود است.

پپپ

قیمت پاژن مدل ۷۹ تا ۸۴

پاژن های متعلق به این بازه زمانی از نظر طراحی ظاهری و داخل کابین تفاوت زیادی با این نسل اول نداشتند. اما موتور این خودرو ها در سال‎های ۸۰ به بعد از نوع ۶ سیلندر V شکل بود. بنابراین شاید بتوان گفت مدل های ۸۰ تا ۸۵ این خودرو از مدل‎های قبلی آن عملکرد بهتری ارائه می دهند. نکته‎ای برای خرید پاژن دست دوم قدیمی بسیار حائز اهمیت می باشد این است که در هنگام خرید باید حتما از سالم بودن سیستم تعلیق و فنربندی خودرو مورد نظر خود مطمئن شوید. زیرا این خودرو‎های آفرودی در صورت خراب شدن سیستم فنربندی دیگر کاربردی برای شما نخواهند داشت.

در حال حاضر قیمت پاژن دست دوم سال ۷۹ تا ۸۱ بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون می باشد. البته مدل هایی که به تجهیزات کامل آفرودی مجهز هستند تا ۶۹ میلیون تومان نیز در بازار به فروش می‎رسند. برای خرید پاژن مدل ۸۲ تا ۸۴ باید چیزی حدود ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان هزینه کنید. مدل های فول آفرودی این سال ها نیز بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

پپپپ

قیمت پاژن ۸۵ تا ۹۳

مدل‎های ۸۵ به بعد پاژن به دلیل داشتن تجهیزان بیشتر در داخل کابین و نیز ظاهر مدرن‎تر با قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون در بازار به فروش می‎رسند. این خودروها باز هم از نظر فنی با مدل سالهای قبل تفاوتی ندارند. اما در داخل کابین ظاهر داشبورد و صندلی‎ها کمی بهبود یافته است. در حال حاضر قیمت پاژن کارکرده سال ۸۵ تا ۹۰ حدود ۱۱۰ تا ۱۴۰ میلیون می‎باشد. بسیاری از مدل‎های این بازه توسط صاحبان خود در داخل کابین تقویت شده‎اند و صندلی‎های آن ها نیز راحت‎تر شده است. به همین دلیل نیز برای فروش آن‎ها قیمت بالاتری تعیین شده است.

قیمت پاژن کارکرده سال ۹۰ تا ۹۳ که شامل مدل‎های جدید مرتب خودرو نیز می‎شوند حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان می باشد. در بین این مدل‎ها نام پاژن هرور نیز دیده می شود که آخرین نسل از پاژن تولید شده توسط مرتب خودرو می‎باشد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا