صنعت، معدن، تجارت

بنگاه های صنفی کوچک نقشی در واردات ندارند

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: بطورکلی در بخش واردات کالاهای اساسی به خصوص کالای سبد خانوار یا مایحتاج عمومی مردم بنگاه های کوچک صنفی نقشی ندارند بلکه این کالاها بیشتر از طریق دولت انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی فاضلی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مقداری هم که از طریق بخش خصوصی صورت می گیرد به یقین این کالاها در شبکه های مجاز قابل عرضه به مصرف کنندگان است.

وی اظهارداشت: همچنین در بحث تولیدات داخلی هم که در شبکه توزیع قرار می گیرد نظارت کاملی از سوی دولت به خصوص از سوی سازمان حمایت انجام می شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران گفت: بدون شک سازمان حمایت در دو بخش دولتی و خصوصی کنترل، نظارت و قیمت گذاری کالاها را اعمال می کند.

همچنین بخوانید

وی افزود: بطور اساسی در بخش شبکه های کوچک صنفی نیز اتاق های اصناف در بحث چگونگی کنترل، نظارت و بازرسی با هماهنگی و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی اعمال نظر می کنند.

فاضلی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: بنگاه های صنفی کوچک و متوسط در تولید، واردات و قیمت گذاری کالا هیچ نقشی ندارند.

وی ادامه داد: مجموعه بنگاه های کوچک در شبکه توزیع از طریق اتاق های اصناف نقش موثری ایفا می کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران ضمن پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حضرتعالی معتقد به این نیستید که نظام توزیع در کشور سنتی است چون طبق استانداردهای جهانی به ازای هر ۲۰۰ نفر باید یک واحد خرده فروشی وجود داشته باشد اما این عدد در ایران گفته می شود به ازای هر ۳۵ نفر یک واحد خرده فروشی است، گفت: متاسفانه در شبکه توزیع کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط منهای فروشگاه های بزرگ، زنجیره ای و تعاونی های مصرف محلی ایفای نقش می کنند.

وی افزود: این تعداد بدون شک فوق العاده زیاد است اما عارضه های دیگر را هم باید در این مجموعه ارزیابی تا معلوم شود چرا به حد و حدود رسیده است.

فاضلی اضافه کرد: مزیت ایجاد شغل در سایر حوزه ها به خصوص صنایع بالادستی و میان دستی بسیار سنگین است بنابراین بخش اعظمی از سرمایه های کوچک و متوسط در این بخش ایفای نقش می کنند.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا