صنعت، معدن، تجارت

لزوم نمونه برداری از طلای صادراتی در محل تولید

رئیس ­اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: نمونه برداری برای تایید استاندارد طلای صادراتی در گمرک، ​ سبب ناقص شدن کالا می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، سید حجت شفائی با بیان اینکه این نمونه برداری می‌تواند در محل تولید انجام شود افزود: این نمونه برداری برای دریافت مجوز، ابتدا در بانک مرکزی و سپس در گمرک انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: درخواست ما این است کارگروهی با حضور نماینده گمرک، بانک مرکزی و اداره استاندارد تشکیل و نمونه برداری در محل تولید کالا صورت گیرد آنگاه پس از تأیید عیار و استاندارد کالا، مجوزهای لازم صادر شود.

شفائی با بیان اینکه برای افزایش حجم صادرات طلا باید روند این کار تسهیل شود، گفت: برای تولید و صادرات مصنوعات طلا باید ماده اولیه که همان شمش است وارد شود ضمن اینکه رسوب این کالا در گمرک به منظور تأیید عیار آن، هزینه‌های زیادی به تولید کننده تحمیل می‌کند و سبب افزایش هزینه تمام شده محصول نهایی می‌شود.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و نقره با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تجهیزات و مواد اولیه این صنعت وارداتی است، ادامه داد: در حالی ارز حاصل از صادرات این مصنوعات باید در سامانه نیما عرضه شود که مواد اولیه آن با ارز آزاد خریداری می‌شود همین رویه سبب افزایش هزینه تمام شده و کاهش قدرت رقابت در بازارهای بین المللی می‌شود.

شفائی گفت: برای افزایش قدرت رقابت مصنوعات طلا باید از این صنعت حمایت شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا